Playing via Spotify Playing via YouTube
Skip to YouTube video

Loading player…

Scrobble from Spotify?

Connect your Spotify account to your Last.fm account and scrobble everything you listen to, from any Spotify app on any device or platform.

Connect to Spotify

Dismiss

A new version of Last.fm is available, to keep everything running smoothly, please reload the site.

Sun Ra and His Band from Outer Space (Live) - Lyrics

uhh!

#PANTUN100KERAT ini ingin aku tujukan,
kepada sesiapa yang rasa dia takde tujuan,
yang masih tercari-cari kefungsi kewujudan,
janji dengar cukup, tak perlu persetujuan,
tapi kalau nak angkat tangan, angkat tinggi-tinggi!

Angkat tangan tak bererti tanda serah diri,
tapi angkat tangan dengan satu niat dalam hati,
ku angkat tangan tuk capai cita-cita ya Rabbi,

Beri yang terbaik, ku pinta beri yang terbaik,
sebab dah lama dah ku rasa hidupku dah macam taek,
otakku fikir Just Do It macam slogan Nike,
so kalau nasib ku berubah yo! itu berita baik,
pasal semalam aku lapar harap esok aku kenyang,
tapi bila apa perlu, cukup aku susah diri,
tak goyang time susah, cuma royan time senang,
sebab time tu lah, aku perasan aku lupa diri,
dalam itu aku fikir apa asal usul aku, dan apa motif nyawa ini dalam tubuh aku,
si IQ tinggi aku tengok cuba kutuk aku, si IQ rendah cuba jadi apa musuh aku, ahh! Boleh pergi mampos!

Dengan jujur aku jurus satu persatu, aku kena pada musuh aku,
modal aku cuma siku dan lutut aku, so kalau tersungkur bro, cuba belajar tunjuk malu,

Beza aku dan engkau, aku lain macam punya jantan,
bukan fighter cuma lain macam punya baran,
so jangan buat perangai, lain macam punya kawan,
bukan kau sorang je ada Lain Macam Punya Kawan,

Separa genius separa lagi aku sewel,
pale otak ku berpusing-pusing macam piring prewel,
namun beban dibahu kian lama kian berat,
situasi sekeliling kian lama kian tenat,
wahyu diperlukan wahyu diberikan,
kini aku menafsir setiap maksud pengertian,
aku bukannya Nabi bila berpuisi, cuma ingin isi hatiku ini berisi,

Bila aku R.A.P, aku lain punya liga,
bukan divisi satu atau dua atau tiga,
bukan artis Astro ataupun Media Prima,
dan bukannya artis Kartel ataupun Qarma,
ini mesej untuk setiap ejen booking yang masih tak kenal aku siapa lagi,
mungkin lain macam aku MC, bila aku MC MC lain MC,
baik letak jawatan takut nanti, ada yang perlukan rawatan rapi,
kalau tak pun ada yang tak sedar diri, konon mancis lawan senjata api, Cis!

Satu das dua das tiga das pecut,
Tiga dan dua dan satu dan pecut,

Masuk Muzik Muzik aku taknak 5 minit, ku tukar jadi konsert semua nyanyi sekali lirik,
dan maafkan aku kalau tangan ku mengamuk, dan jari hantuku menjelma tanda dah dirasuk,
punca dan akibat, punca dan akibat, aku tak takut mati, aku cuma takut akhirat,
dah macam macam cara aku cuba untuk lihat duniawi ni yang penuh ilusi dan muslihat,
dan tiba tiba ketujuh tujuh cakra kus lari, diterangi 7 spektrum warna pelangi,
visi 2020 bila aku memerhati, erti sebenar hidup ini sebelum mati,
hid hid hidup ini sebelum mati!

Writer(s): sun ra

Don't want to see ads? Subscribe now

API Calls