Shoutbox

Leave a comment. Log in to Last.fm or sign up (it’s free).
  • corpsetastic

    What a riff the pre-chorus is, this record has aged brilliantly, I still completely enjoy it and Matt was what, 19 lol.

    January 2015
  • mktucker41

    The song that got me into this band!

    July 2014
  • sancezz

    Such a great way to begin a stereotypical metalcore album. That is, by completely flaunting expectations by introducing melody almost immediately, and then again by continuing the song into a heavy ending after one expects it to finish from the melodic section. Absolutely brilliant.

    December 2013
  • sanicdaheghod

    Best song off Ascendancy, aside from Pull Harder on the Strings of Your Martyr. c:

    December 2013
  • bloodgrave45

    \m/

    June 2013
  • musicishorrible

    ㄴㅌㄴ

    May 2013
  • ProgPro96

    I need to see Trivium in concert again. [3]

    March 2013
  • LawLieTicp

    I need to see Trivium in concert again. [2] Trivium is amazing live. I saw them a couple of years ago. It was amazing.

    January 2013
  • LawLieTicp

    I don't care what anyone says. Trivium is fucking amazing. They're one of the only true modern Metal bands that get mainstream attention. [2]

    January 2013
  • shroomer1999

    A+

    December 2012
  • Spiffy_McNigs

    I don't care what anyone says. Trivium is fucking amazing. They're one of the only true modern Metal bands that get mainstream attention.

    December 2012
  • forfrosne

    I love everything except the chorus

    November 2012
  • IFightPriests

    Haven't listened to Trivium in a while. This song is pretty awesome though.

    May 2012
  • shanealanmay

    What is JIU?

    April 2012
  • Blaze-Shadow

    -To those who care, I am sad to report that JIU is crumbling, Xather is close to winning. Angel, me and Katriska are the only ones left. Don't give up hope. We are still fighting. We will still win. Those we lost many great men and women, we are still here. Still fighting for what be believe in. Remember, always ear what you don't understand because it often isn't what you think it is. -Blaze Shadowthorn

    April 2012
  • reaperyoshi

    I need to see Trivium in concert again.

    November 2011
  • MateusNobre

    Ascedancy will always be (BE!) the album that kills me truly (TRULY!)

    August 2011
  • Theladorn

    Love this song!

    August 2011
  • Alteration11

    Immortal song !

    July 2011
  • Metallimaster

    Thrashy, heavy, badass

    June 2011
  • Arwath

    This is the shit.

    May 2011
  • corpsetastic

    MY MISERY BEGINS TO DROWN ME!!!!!!!!

    April 2011
  • kool_ambo

    Perfect example of how the song can be ruined!! \m/

    March 2011
  • TOXXIC66

    Sick Shit!!

    February 2011
  • thevagabond72

    cool shittt...

    February 2011
  • jmora8888

    same here zman

    January 2011
  • kospley

    Absolution at the sight of your demise. I know what i must do. swallow every blasphemy, eat out your heart and make it bleed. BEST PART

    December 2010
  • Ivanmckt

    @zman962005 mines was Pull Harder on the Strings of Your Martyr : D

    December 2010
  • zman962005

    very first trivium song i herd

    November 2010
  • corpsetastic

    the lyrics are shit but it's a good song, band has better ones but great energy here.

    October 2010
  • Apocalyptikz

    Trivium! Fuck yeah!

    September 2010
  • shroomer1999

    awesome band, love this song

    September 2010
  • dragonchr1s

    Love the into to this track. I prefer the clean singing though to their screaming.

    September 2010
  • RebornXX

    Fuck Yeah!!! [2] Killer Song!

    September 2010
  • VeneficaAgony

    I don't even like metalcore, but I love these guys. They're just different from that other childish shit metalcore bands play. They actually have interesting subject matter in their songs and sound more mature than say...Avenged Sevenfold and shit.

    August 2010
  • corpsetastic

    great opener

    August 2010
  • xMetalHead56x

    Matt heafy plays an insane intro with guitar so hard to play! lol

    July 2010
  • FenrisDoom

    Fuck Yeah!!!

    July 2010
  • paynexkiller

    This got me a distinction in media: http://www.youtube.com/watch?v=t_iO1h0pmxQ what does people think? :)

    June 2010
  • JustinSane1919

    aWsUm LIVE!

    May 2010
  • IGLOOOFPWNAGE

    BEST-SONG-EVER!!!!!!!

    April 2010
  • lushspooky

    LOVE....

    April 2010
  • irock50

    great band to see live.

    April 2010
  • alinerockbullet

    Trivium man!! GREAT \m/ best song *o*

    April 2010
  • Tyworks101

    Mega metal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FUCK YEAH.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    April 2010
  • DoNotFeedTheDog

    amazing :D seeing them in leeds next monday cant wait :)

    March 2010
  • AcidMihau

    3:45 <33

    March 2010
  • ZachIsSxy

    sooo good live.

    February 2010
  • rickyricardo19

    trivium always kicks ass

    February 2010
  • shredoholic

    mybe i have to get used to it but i didnt really like shogun, the progressive thrash idea was cool though."apon the shores "was good but everything else was sorta boring. "like calisto to a star in heaven "made me jizz myself though :P

    February 2010