Edge of the World (4:09)

Cover of The Real Thing

From The Real Thing and 11 other releases

Closing track of album “The Real Thing”

Tags

Everyone’s tags

More tags

Play with Spotify

Albums featuring this track (12)

Similar Tracks

  Track   Duration Listeners
Faith No More - Underwater Love 3:50 88,775
Faith No More - Zombie Eaters 5:58 100,682
Tomahawk - God Hates a Coward 2:38 66,387
Mr. Bungle - Pink Cigarette 4:55 86,248
Tomahawk - Flashback 2:58 48,096
Mr. Bungle - Carousel 5:12 55,566

Listening Trend

89,037listeners all time
415,823scrobbles all time
Recent listeners trend:

Explore more

Shoutbox

Leave a comment. Log in to Last.fm or sign up.
  • Ivartist

    Favorite Faith No More song, they should totally play this one live.

    26 Nov 2014 Reply
  • joshsaussey

    Amazing closing track to the perfect record.

    19 May 2014 Reply
  • lukasz_pulawski

    One of their best songs!

    26 Feb 2014 Reply
  • Blessedheart

    Why would anyone care about the paedophiliac lyrics? It's a JOKE!

    31 Jan 2014 Reply
  • DanStu1990

    This song can only be described as fucked up

    20 Jan 2014 Reply
  • Dis_Con_Nec_Ted

    The music and vocals are awesome.

    4 Jan 2014 Reply
  • Chelle_5

    i don't care about the pedophilic lyrics, this song is fucking great!

    25 Apr 2013 Reply
  • joecubbie

    Mike the pedophile lol!!! Also AMERICA WANTS A FNM TOUR!!!!!!! Cmon guys, u know that if u came to my hometown of Chicago you could fill up United Center, if not Allstate Arena.

    17 Feb 2013 Reply
  • Blessedheart

    Jimmy Savile's favourite Faith No More song.

    13 Jan 2013 Reply
  • crazzyd77

    hahaha! [2]

    11 Dec 2012 Reply
  • rh79chase

    This song reminds me of falling in love at 16 with a 28 yr old video editor at a skydiving center. He was so sexy and experienced mmmmmm but they called me a little girl a lot. Forty years older doesn't necessarily mean a man messing with little children, Some people need to really stop taking this song literally cuz it's a really yummy song. I get 60 olds after 20 year old girls all the time and they are not pedifiles. It's so damn common and I know my gardenia perfume lures the old rejects that want a young nympho to blow them to kingdom cum in bed. hahaha enjoy the song sweethearts and let the good times roll. I wanna find more songs like this!

    14 Jun 2012 Reply
  • EargasmJunkie

    Judging from this shoutbox, this tune must be a pussy magnet... But there ain't no sheer ecstasy 'til you've tried... Music to make love to your old lady by. [2] hahaha.. I loved this comment.

    24 Apr 2012 Reply
  • DavCnuk

    great song

    21 Apr 2012 Reply
  • P0Z3RK1LL3R

    Mike Patton is the only guy who can sing about pedophilia and still be cool. I love this song.

    27 Mar 2012 Reply
  • thclizard

    NO USA Tour dates is a bunch of fucking bullshit. Screw the rest of th world I want me some FNM live shows here in the USA!

    2 Mar 2012 Reply
  • Banets

    nice song...

    22 Feb 2012 Reply
  • VanBungle

    hahaha!

    26 Jan 2012 Reply
  • thclizard

    Max2323: Funny. And how could one not get that from the lyrics? It is directly and obviously a song about pedophilia. Some of you broads on this board need to look past the sexy sounds and listen to the disturbing lyrics...

    1 Nov 2011 Reply
  • jii_vee

    Love the piano!

    8 Sep 2011 Reply
  • thclizard

    Good 'ol faith. Love the progression of mikes vocals, and his range in general. What a mad man!

    25 Aug 2011 Reply
  • All 104 shouts

Top Listeners