Kommende album

• Kommende album

Hvilke kommende album knyttes det størst spenning til hos folket? Snakker her om både norske og utenlandske.

Personlig er det Iron Maiden og Metallica jeg ser mest frem til, selv om jeg mistenker at Metallicas album kommer til å bli like jævlig som St. Anger.
    Iron Maidens album virker å bli ganske så bra, om The reincarnation of Benjamin Breeg er noe å måle etter.

Ellers er jeg ganske spent på hva Finntroll kan få til med ny vokalist.
    Abbaths I kan jo også virke spennende, selv om jeg aldri har vært den største fan av Immortal.

Har sikkert glemt noe, men men.

Og det er det stora, og det er det glupa, at merket det stend, um mannen han stupa.
  • Eg ser fram til Trivium og The confession sitt nye album.. No har jo trivium byttet til 7 strengs gitar så dette kan bli spennende ^^

• [Deleted user] said...
    • User
    • 20 Jul 2006, 18:49
    Gleder meg veldig til Metallicas nye album. Men virker som jeg er en av veldig få som ikke ville ha noe i mot noe i rettning St. Anger ;)

Ser også frem til den nye til Stonegard ;D ;D

• I utgangspunktet syntes jeg St. Anger var ganske bra, men etter kort tid ble jeg ufattelig lei av albumet.

Trivium trenger å gjøre noen ganske drastiske endringer før jeg finner at de er verdt å høre på. Men men, finner vel ut av det når de varmer opp for Maiden.

Og det er det stora, og det er det glupa, at merket det stend, um mannen han stupa.
  • mental_viking said:
    I utgangspunktet syntes jeg St. Anger var ganske bra, men etter kort tid ble jeg ufattelig lei av albumet.

Trivium trenger å gjøre noen ganske drastiske endringer før jeg finner at de er verdt å høre på. Men men, finner vel ut av det når de varmer opp for Maiden.

hvor ska du høre på Trivium/Iron Maiden?

bergen? Oslo? eg skal til Bergen..

• mental_viking said:
    I utgangspunktet syntes jeg St. Anger var ganske bra, men etter kort tid ble jeg ufattelig lei av albumet.

hvor ska du høre på Trivium/Iron Maiden?

bergen? Oslo? eg skal til Bergen..

• H4ngm4N said...
    • User
    • 23 Jul 2006, 16:50
    Ser frem til I albumet. Immortal er jo også gjenforent, men det er nok en stund til de skal i studio enda desverre. Ellers gleder jeg meg til neste år da Drudkh forhåpenlig fortsetter slik de har gjort de siste årene. Metallica kan også bli interresant. Virker for min del at årets høydepunkter allerede er kommet på albumfronten.(Ihsahn, Keep of Kalessin, Drudkh.)

• Bergen er det selvsagt.

Trenger å skaffe meg Ihsahn og Keep of Kalessin. Det jeg har hørt fra disse virker meget bra. Kan ikke påstå å ha hørt Drudkh...

• Metallica gjør ikke annet enn å ødelegge for seg selv når de gir ut nye album. De har hatt sin gullalder og kan like gjerne gi seg med ryktet i behold (men de skal vel prøve å rydde opp etter seg selv og St. Anger..).

Iron Maiden-skiva høres bra ut, har bestilt konsertbilletter, de skulle bare hatt med et brukbart supportband så hadde ting vært prima! Blir sikkert kul scene iom. at temaet på den siste plata er krig ;)

Abbath fra Immortal kommer med første skiva fra et nytt prosjekt kalt "I". Den hadde premiere på Petre-programmet Pyro og det hørtes bra ut!

Drephjard har spilt inn en MCD med tittelen Maktdominans. Det blir kult!

Kommer ikke på noen andre som skal gi ut skiver i år, men Darkthrone starter innspilling av albumet "Fuck off and die" i Oktober(?) uten at jeg har peiling på når den kommer ut.

• [Deleted user] said...
    • User
    • 24 Aug 2006, 23:42
    Blind Guardian's A Twist In The Myth. Også Iron Savior sitt album som er uten navn akkurat nå. Grave Digger og Manowar kommer også ut med singles og album.

• H4ngm4N said...
    • User
    • 31 Aug 2006, 16:07
    Gleder meg sinnsykt til The Fall of Every Season slipper debutalbumet, sannsynligvis i løpet av september. Alle _MÅ_ skjekke ut www.home.no/marse, gå på downloads, og last ned den låta som ligger der, meget bra sakar, og de tidligere demoene er enda bedre!

• [Deleted user] said...
    • User
    • 31 Aug 2006, 19:11
    Gleder meg selvsagt til Drudkh, men det ligger nok enda litt inn i fremtiden.

Flere av mine favorittband kommer med ny skive i høst, blant annet Shining, Forgotten Tomb, Wintersun og Amon Amarth. Disse gleder jeg meg sinnsvakt til.
    I tillegg kommer den sinnsyke (bokstavelig talt) vokalisten til Silencer ut med et album under navnet Diagnose:Lebensgefahr, og dette blir kanskje årets mest spennende album.

Også blir det spennende å se hva Abbath og co har fått til, selv om jeg ikke var overveldet av låta "The Storm I Ride".

Ja dere, vi går en god høst i møte. :)

• Ja, fanken, glemte Amon Amarth. Skal man dømme etter de to sangene som er offentligjort, blir det storslagent. Wintersun også, forsåvidt, selv om jeg absolutt mener at Jari gjorde seg best i Ensiferum.

Må vel skaffe meg A twist in the myth, selv om jeg ikke er helt overbevist etter det jeg har hørt fra albumet. Kommer aldri til å overgå Nightfall in Middle-Earth.

• Ansur slepper Axiom nå i slutten av denne måneden. Nå blir ikke det den helt store overaskelsen for min del siden jeg har hatt skiva i lange tider allerede, men den bør absolutt sjekkes ut. Mye bra der.
    Og ser alltid fram til den nye skiva Myrkskog så pent har lovt å sleppe i ett par år nå:p

• Cruzor said...
    • User
    • 19 Oct 2006, 15:34
    ved månedskifte så skal borknagars nye cd "Origion" komme ut, kan ikke gjøre annet enn å glede me! Og så skal jo "I" komme med første cd etter som i har hørt :S det vil bare rett og slett bli fantastisk. Blir vel å vente litt lengere på neste dimmu album, tror de nylig har begynt innspillinga.

• Hadde vært deilig om vi fikk en cd på høyde med Empiricism. Epic var grei nok, men en skuffelse i forhold til forgjengeren.

• Cruzor said...
    • User
    • 22 Oct 2006, 12:11
    hadde vært fantastisk det ja

• Bonald said...
    • User
    • 8 Nov 2006, 08:05
    Ser fram til det nye Mayhem albumet.

• Sakkle said...
    • User
    • 18 Feb 2007, 00:25
    Må bare få nevne 55 escape's kommende debutalbum. Skulle i utgangspunktet vært ute nå i februar, men kilder i bandet har informert meg om at det nå sannsynligvis er i butikkene i marsj en gang.
    Skikkelig fet metal dette her. Kanske litt mye numetal tendenser for enkelte purister, men jeg liker denslags. De har forøvrig en relativt ny video som roterer på svisj metal.
    Sjekk ut bandet på myspace eller 55escape.com

• Ser frem til nye Dimmu Borgir albumet i april, selv om de fortsetter samme stil så syns jeg det er helt greit!

WWCND
  • Nå har jeg hørt gjennom nye Dimmu "un sorti diaboli" (the chosing of satan = latin) flere ganger, de kjører så bsolutt samme stil, men de som ikke er lei av Dimmu ennå har noe å glede seg til..
    De kommer ikke med noe nytt etter min mening, men det er fortsatt bedre enn forrige uansett om det kan ligne litt...

Nye til Susperia er bra, de har hevet seg fra forrige album!

Nye til Pain fenger faktisk litt (nå er jeg stor fan v hypocrisy) og jeg liker coverlåten av Bjørk :)

Annhiliator har også et nyt album som fortjener oppmerksomhet.

Avatar som skal varme opp for In Flames i Bergen har også et par bra, men jeg ble ikke videre imponert,,, uansett skal jeg legge godvilja til å si at de er nogenlunde allright til å være i sin sjanger..

Konklusjon: Dimmu Borgir kjører samme gamle, men det fungerer BRA! Susperia må kjøpes!

WWCND
  • Mayhassen said:
    Nye til Pain fenger faktisk litt (nå er jeg stor fan v hypocrisy) og jeg liker coverlåten av Bjørk :)

Avatar som skal varme opp for In Flames i Bergen har også et par bra, men jeg ble ikke videre imponert,,, uansett skal jeg legge godvilja til å si at de er nogenlunde allright til å være i sin sjanger..

Bjørk? Nå skremmer den godeste Tägtgren virkelig.

Avatar var ikke ille, men In Flames-tilbedningen blir litt kraftig...

• svinx said...
    • User
    • 7 Apr 2007, 02:01
    glede meg te d nya Sonata Arctica kjeme Unia

Fairy tales are more than true, not because they tell us dragons exist, but that they can be beaten.
  • ingen har nevnt vreid sitt nye album, selv om jeg har hørt at det skal bli roligere enn ppb gleder jeg meg sjukt

• ...er sinnsykt klar for nye Nile...

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.