Antwerpen in de strip. Tentoonstelling

• Antwerpen in de strip. Tentoonstelling

De stad Antwerpen en aan Antwerpen gelinkte onderwerpen zijn de voorbije decennia op vele manieren aan bod gekomen in stripalbums. Het Vlaams Stripcentrum dook in zijn rijke verzameling albums en maakte een mooie selectie.

Deze selectie is te bewonderen in de stadsbibliotheek Permeke en dit nog tot 27 augustus.

Medewerker aan de Urbanus-reeks (Steven De Rie) geeft deze campagne een mooie ondersteuning door een leuke affiche met een heleboel stripfiguren op: zo herkennen we meteen Fanny Kiekeboe, Nero, Jommeke, Suske & Wiske en niet te vergeten: Urbanus, enz

Meer info via:
    http://www.erfgoednet.be/antwerpen/index.cfm?id=3841&l=1

Ook de affiche is op die plek te downloaden als PDF-bestand.

• JorisR said...
    • User
    • 16 Aug 2006, 11:15
    Nu we toch bezig zijn over urbanusstrips
    met alle respect, maar vinden jullie ook niet dat de nieuwste urbanusstrips maar magertjes zijn qua humor en avontuur?

In vergelijking met de strips van vroeger (en ik mag fier zeggen dat ik ze allemaal heb) vind ik de nieuwste toch niet zo goed meer...

Mijn mening natuurlijk

• Ge hebt groot gelijk, de nieuwste urbanusstrips hebben veel aan niveau verloren.
    Ik vind ook dat bepaalde dingen altijd opnieuw worden gebruikt ( Urbanus/doodstraf, Eufrazie/zwanger, etc )

Maar Urbanus is nog altijd veel beter dan al de rest dat Belgie te bieden heeft ( alhoewel XIII is ook heel goed )

Ik heb ze ook allemaal trouwens :P

• JorisR said...
    • User
    • 23 Aug 2006, 18:58
    Hehe, De Blauwbloezen en kleine Robbe is ook wel tof, maar Urbanus steekt er idd toch wel boven uit.

Mo fucking hell, de nieuwe Urbanus, met al die (zogezegde) dolle fratsen... man wat slecht, inplaats van een :) werd het een :( bij mij, het waren zulke droge.. pfff, gelukkig blijft de echte Urbanus wel een echte held!

• REP-Com said...
    • User
    • 29 Oct 2006, 10:53
    heb de nieuwe nog niet gelezen, maar de ouwe zijn.. LMAO
    zijn zijn al (bijna) even goed als zijn sketches...

mess with me, and i'll mess with you, only 10 times harder..
Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.