berekenen van overall charts totnutoe

• berekenen van overall charts totnutoe

aangezien Last.fm geen overall chart data wil uitrekenen, is he misschien wel mogelijk om zelf een optelling van alle weekly charts te maken (tot aan het heden).
    Het schijnt zo te zijn dat je de chart data ook via xml ofzo kunt uitlezen, en dan zou je dat zelf natuurlijk kunnen uitrekenen verder.
    Is er iemand bij deze groep die denkt: "ik duik er even in en fix dat ff"?

• Blacham said...
    • User
    • 1 Feb 2006, 23:11

flash alert

Eigenlijk moet dat waarschijnlijk in php oid, maar dat kan/wil/doe ik niet...

flash moest ik toch uit de kast halen voor een niet nader te noemen incognito activiteit binnenkort... dus even om weer in flash te komen lopen frutselen met dit probleem:

http://www.phil.uu.nl/~bongaert/LastFM/testing.html

ben benieuwd of dat ook bij jullie werkt.

Wat het doet is eerst de lijst met alle week charts van deze groep hier van daan halen, dan de daar genoemde from en to nummers gebruiken om naar de chart van de week die daar bij hoort te gaan (zo een bijvoorbeeld). dan alles optellen en weer geven...

groot nadeel is dat die xml weekcharts veel minder uitgebreid zijn dan de html versies... het geeft alleen de bovenste 10 bands... daardoor krijgen we niet alle informatie... maar goed, ik vond het allang leuk dat het idee werkt... binnenkort even kijken wat hier nog meer voor leuke dingen mee kunnen...

• Erg cool :)

• Blacham said...
    • User
    • 2 Feb 2006, 01:14

v0.0132763541345288 alpha

werkt nu trouwens ook voor andere groepen, voor als mensen dat machtig (prachtig) interessant vinden...

http://www.phil.uu.nl/~bongaert/LastFM/testing.swf?groupName=Jazz+Club

(edit: kopieer de groepsnaam zoals ie in het last.fm url staat ( spatie = "+" ) en past achter testing.swf?groupName= )

afterthought: is last.fm hier eigenlijk wel zo blij mee? bij grote groepen komt het al gauw neer op tientallen requests voor xml files (bij die jazz club groep bijvoorbeeld 51 requests voor 51 weken) per keer dat je de swf laadt? hoe kijkt men hier tegen het opmaken van een beetje bandbreedte aan? een van de last.fm pro's enig idee? sjoerd?

afterthough deel 2: voor het geval dat lastfm gratis ipbans uitdeeld voor bandbreedte misbruik, die 51 request komen van jou ip :p (maar het zal wel meevallen denk ik, onze lijst kost ze een grootse 5kb)

• Dude!

Sweet!

Nog 1 request: kan dit ook voor tracks? met een toggle ofzo, evt in te bouwen? en graag dat ik de tekst kan copy-pasten. Ow dat zijn er twee. naja, in elk geval erg gaaf dat je het zo snel werkend hebt!

qua bandbreedte: zolang we het een beetje binnen onze groep houden valt het wel mee. Het gaat imers om niet al te grote xml bestanden. Ze bieden immers ook voor iedereen streaming (128kbps) radio aan!
    Al snap ik niet waarom ze dat niet gewoonweg zelf doen, die totale lijst bijhouden...

• Blacham said...
    • User
    • 2 Feb 2006, 16:44

tsja

Waarom ze zelf niet die totale lijst bij houden is een compleet misterie... zou heel handig zijn, net zoals

Voor tracks is waarschijnlijk easy as hell, als ik morgen wat tijd heb doe ik het

Copypasten uit flash... geen idee, ik zal er naar kijken er valt vast wel iets ergens vandaan te jatten wat dat mogelijk maakt... wat dat betreft was php misschien handiger geweest

Over de radio: goed punt, je moet als een ontzettende spast op refresh gaan rammen wil je daar ook maar bij in de buurt komen...

• yeah, en als je toch bezig bent, misschien het lettertype iets kleiner maken en een parameter instelling om aan te geven of je de top 10 top 25 top50 top 100 of alles wilt zien... heheh.. zeg maar top x :p

Ow en als je nog nuttige dingen moet doen dan moet je die eerst doen he!

• Blacham said...
    • User
    • 3 Feb 2006, 01:03
    Maak je geen zorgen, iets nuttig doe ik nooit :p

Maar uh, het probleem met een top x is; daar is eigenlijk gewoon nog niet genoeg data voor denk ik, wat je nu ziet is alles wat er is in de xmls. Er is voor elke week een group top 10 op xml en thats all (das dus een stuk minder dan je kan vinden op de html charts dus (misschien moet ik eens gaan proberen die te parsen, maar das iig een heel stuk meer werk), zal wel gedaan zijn om het bandbreedte verbruik door dit soort projectjes in te dammen) en aangezien we nu zes weken hebben en ook nog een boel overlap tussen de weken is zijn er maar 30 bands ofzo, dat gaan opdelen in top 10/20/50/100 lijkt me nu nog wat overdreven... maar goed voor groepen die langer bestaan misschien idd handig...

Er gaat trouwens af en toe iets grondig mis, dan slurpt de boel (ook wel bekent als flash) zolang al mn cpu op dat firefox vraagt of ik het wil aborten, moet ik ook even naar kijken... lijkt aan firefox te liggen...

• Re:

Quoth Blacham:
    ...

Er gaat trouwens af en toe iets grondig mis, dan slurpt de boel (ook wel bekent als flash) zolang al mn cpu op dat firefox vraagt of ik het wil aborten, moet ik ook even naar kijken... lijkt aan firefox te liggen...

Dat probleem had last.fm ook met de profile editor, maar het schijnt verholpen te zijn met firefox 1.5

En als een groep niet meer dan een cumulatieve top x heeft, dan geef je gewoon de max weer toch? (stel vraagt top 50, maar er zijn slechts 16 entries, geef 16 entries.)

Ow en ALS het je lukt om een parameter/toggle in te bouwen van/tot bepaalde datum op te tellen, is het wellicht ook leuk om default weer te geven van/tot welke datum hij staat. :)

Ow en als je het goed vind wil ik hem over een tijdje wel 'bekend' maken op last.fm forum, als extra drukmiddel zodat ze het misschien eindelijk zelf fixen :p

Good going!

• Blacham said...
    • User
    • 7 Feb 2006, 00:09

work in progress

Dat van die nuttige dingen valt trouwens redelijk tegen, er is daarom momenteel absoluut geen work in progress :) ... t leek me gezien de hoop suggesties (dank daarvoor overigens!) wel even netjes dat te melden, zodra ik tijd en zin heb kut ik verder, voor nu sorry, t kan dus allemaal even duren...

• no problemo, zoals je weet heeft het nul prioriteit :)

• Blacham said...
    • User
    • 27 Aug 2006, 23:21
    Ik had vandaag een beetje last van het tis-vakantie-maar-ik-heb-geen-zak-te-doen syndroom dus ik zat even mn projecten map door te spitten om te kijken of daar nog wat leuks tussen zat. Toen zag ik dees weer en bedacht ik dat ik daar eigenlijk nooit meer naar gekeken had. Beetje jammer. Dus heb ik er vandaag aan zitten sleutelen.

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar 't was best leuk om te doen, ik heb weer even mn flash kennis opgehaald, en misschien is er hier nog interesse, ik vind het nog steeds vrij debiel dat de site hier die complete groupcharts niet zelf bij houdt.

Dus... hetzelfde ding als eerst, maar nu met al Sjoerd z'n suggesties doorgevoerd (op het van/tot een bepaalde week de charts bekijken na, ik snap de syntax die last.FM in zijn xml files gebruikt voor de aanduiding van de weken niet helemaal en weet dus niet hoe ik dat omreken naar "echte weken").

-Complete groupcharts (artist, track, album) sinds de oprichting van de groep. (tenmiste... op basis van de xml charts die last.fm geeft)
    -Compleet copypaste-able.
    -Met toggeltje voor de top hoeveel je wil zien. (0=allemaal)

html: http://www.phil.uu.nl/~bongaert/LastFM/last.FM_group_charts.html
    swf: http://www.phil.uu.nl/~bongaert/LastFM/last.FM_group_charts.swf

...

• wow great!

thank god voor verveling zullen we maar zeggen :p

• Blacham said...
    • User
    • 28 Aug 2006, 14:09
    hehehe jup

"de rol van pure verveling als drijvende kracht achter de evolutie van het menselijk ras is jaren lang zwaar onderschat"

ofzo

• nerds!

• Hmmm:

www.phil.uu.nl/~dousi/lfmoverallcki.jpg

zelfde bij het invoeren van getallen

• hej... het lijkt erop dat ze hun xml stream hebben gewijzigd ofzo.
    ik zal jochem ff pm-en :)

• Blacham said...
    • User
    • 17 Feb 2007, 00:06
    Ik kijk niet zo vaak op dit forum (en wist niet meer dat last.fm pm's had), dus ik zie dit nu pas. Maarrrr, het lijkt zichzelf gefixt te hebben (bij mij werkt het iig allemaal weer... bij jullie niet? roep het hier even (dan kijk ik er even echt naar als ik tijd heb)), denk dat de xml tijdelijk dood was ofzo.

deze links dus:

html: http://www.phil.uu.nl/~bongaert/LastFM/last.FM_group_charts.html
    swf: http://www.phil.uu.nl/~bongaert/LastFM/last.FM_group_charts.swf

• [Deleted user] said...
    • User
    • 17 Feb 2007, 14:30
    Werkt weer uit de kunst. :)

• Vin0rz said...
    • User
    • 19 Sep 2008, 11:18

Re: v0.0132763541345288 alpha

Blacham said:

afterthought: is last.fm hier eigenlijk wel zo blij mee? bij grote groepen komt het al gauw neer op tientallen requests voor xml files (bij die jazz club groep bijvoorbeeld 51 requests voor 51 weken) per keer dat je de swf laadt? hoe kijkt men hier tegen het opmaken van een beetje bandbreedte aan? een van de last.fm pro's enig idee? sjoerd?

Als ik het goed heb vond Last.fm het gebruik van bandbreedte niet zo erg, zoland je het maar bij 1 request/seconde houdt.

Yeah that.
Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.