Lastfm-abusers...

• Lastfm-abusers...

Je ziet het steeds meer en meer, mensen die gewoon hun pc continu laten draaien en in hun mediaplayer gedempt tracks afspelen. Dat doen ze de hele dag door om op die manier hun favoriete band hoog in de rankings te krijgen en zelf toplistener te worden. Gevolg is dat de stats op lastfm een compleet vertekend beeld geven door die pubers!

Voorbeeldje:

http://www.last.fm/user/lengy/

Ik ben lengy, 21 jaar en woon in Australië. Ik heb mij 6 maand geleden geregistreerd op lastfm en heb in die tijd 12000 tracks van muse afgespeeld in exponentieel stijgend niveau!

Vorige week bereikte ik mijn hoogtepunt: 1300 muse tracks in slechts één week tijd! Dat betekent dat ik ruw weg 12u per dag onafgebroken naar muse heb geluisterd! Muse heeft 4 albums en dus in totaal al ongeveer 50 tracks uitgebracht. Ik luister maar liefst 26 maar per week naar hetzelfde nummer zonder het beu te worden!

Oja, mijn 5de top artist van vorige week was Justin Timberlake, met 4 plays! :D

Ze zouden dat soort mensen moeten bannen vind ik!

Edited by 3ddfreak on 2 Aug 2008, 12:06
    • [Deleted user] said...
    • User
    • 25 Jan 2007, 16:33
    bij de charts telt toch iedere persoon maar mee voor 1, hangt niet af van hoeveel keer je dezelfde groep speelt

die AEP-speler dat is dan wel weer een goed initiatief van de maker, het is een eer om te kunnen zeggen dat je een grote diversiteit van muziek speelt, ik heb een AEP van 3,64 wat wrs doorsnee is

• [Deleted user] said...
    • User
    • 25 Jan 2007, 16:33
    maar idd zielig van die mensen maar bannen vind ik er over :)

• breknov said:
    maar idd zielig van die mensen maar bannen vind ik er over :)

Ik reageer mss idd iets te gevig maar toch heb ik ergens gelijk! De vraag is natuurlijk hoe je dan het onderscheid maakt tussen een grote fan en een abuser...

AEP van die gast die ik vermeldde als voorbeeld is -8! Vanaf -5 ben je een ferme abuser denk ik!

Trouwens, echte muziekliefhebbers luisteren naar een heel grote diversiteit, zowel wat genre als artiest betreft! Hoe meer verschillende artiesten en genre's je immers kent, hoe beter je kan oordelen en liefhebben!

• [Deleted user] said...
    • User
    • 25 Jan 2007, 17:36
    voor degenen die niet weten wat AEP is

hier kan je je AEP berekenen

hoe dichter bij 5 hoe beter !

• breknov said:
    voor degenen die niet weten wat AEP is

hier kan je je AEP berekenen

hoe dichter bij 5 hoe beter !

Niet meteen hoe beter, het betekent wel dat je naar een enorm grote variëteit aan muziek luistert!

http://www.last.fm/group/We%2BDon%2527t%2BHave%2BExponential%2BProfiles/journal/2006/05/4/129052

...if it is greater than 4 you have very diverse taste in music, if it greater than 3 then you have fairly diverse taste in music. At the other end of the scale, if it is less that 0, you are probably an obsessive fan of your top artist. If it less than -10, you are probably a fake top fan...

Edited by 3ddfreak on 2 Aug 2008, 12:08
    • Coudie said...
    • User
    • 25 Jan 2007, 19:18
    Leuk 'speeltje' dat AEP-ding. Bij geeft het een score van 4.41 (leve de diversiteit!)

• Bloekie said...
    • User
    • 26 Jan 2007, 10:53
    Mijn AEP: 4.35

Mja, dat van die grote diversiteit vind ik niet echt zo'n gerechtvaardigde keuze hoor. Mijn ex luisterde eigenlijk vooral Green Day en niets anders. Dus dat was een album van Green Day, dan 2 of 3 andere albums (wat dan wel wat diverser was) en dan terug Green Day, enzoverder. Die heeft dus Green Day heel hoog staan, een AEP van rond de 2.

Nuja, zulke mensen ga je altijd hebben, en ik vind ook niet dat ze hier op last.fm zoiets als "top fans" moeten hebben, dat is misbruik in de hand werken.

En zoals Breknov, iedereen wordt maar als 1 meegeteld in de totale charts, dus om deze te gaan vervormen moet je al met een georganiseerde groep zijn.

Maar ja, ik vind dat dus ook fucker.

• http://www.last.fm/user/ChiefQualakon/

19 uur per dag naar the killers luisteren! Van de 5 resterende uren per dag luistert hij nog 1,6 uur naar andere dingen. Dan blijft nog 3,4 uur over om te slapen, tenzij hij in z'n slaap ook naar the killers luistert! :D

Deze week is het echter al meer dan 2 dagen geleden dat hij nog iets heeft afgespeeld!

Dat soort mensen getuigt van zeer weinig muzikale kennis in mijn ogen... Wat zoeken die hier in godsnaam op lastfm?

• laakie said...
    • User
    • 7 Feb 2007, 17:46
    ik heb 3.71.. leven doorsnee :p..

Ja mijn last.fm staat eil altij op.. ma ik uister dan ook altij muziek.. s'morges wa rustige jimi hendrix.. smiddags de gwone collectie en s'avonds wa saint germain ofzo en ask ga slape: sigur ross of the album leaf ofzo..hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

• Ik vind dat je die rankings zowieso met een korreltje zout moet nemen. In mijn ogen zijn de echte topfans diegene die naar concerten gaan en platen kopen. Nummers downloaden en audioscroblen kan iedereen. :)

• Amen to that!!!

• [Deleted user] said...
    • User
    • 18 Feb 2007, 17:44
    http://www.last.fm/user/STOP666/

nog geen maand geregistreerd en al de top fan van RHCP

• SpoBo said...
    • User
    • 19 Feb 2007, 09:00
    maar 2.4 sjeezes :D Heb nochtans een boatload aan verschillende artiesten in men collectie op het moment... Maja het kan wel zijn dat ik in de tijd teveel van dezelfde groepen gespeeld heb :/

Is er trouwens zo geen toolke om te zien hoe mainstream ge zijt?

En jah, idd ... het is vrij lame dat mensen zoiets doen. Maar in de stats maakt het uiteindelijk toch niet veel uit hoor. En hoe groter de last.fm userbase wordt hoe minder invloed ze hebben. Dus!! Advocate use of last.fm from babies to grannies.

• Vooral straf: hij heeft maar naar 1 nummer van de Peppers geluisterd. Anders gezegd, hij heeft op 5 dagen tijd een kleine 4000 keer naar hetzelfde nummer geluisterd. Dat wil ik alleen niet, dat zou ik gewoon niet kunnen.

breknov said:
    http://www.last.fm/user/STOP666/

nog geen maand geregistreerd en al de top fan van RHCP

• [Deleted user] said...
    • User
    • 25 Feb 2007, 18:27
    hehe,leuk dingetje die AEP-calc..de mijnnne is 3.98 (zou hoger kunnen zijn-moeten zijn,maar ze berekenen dat op de top50-artiesten vandaar..maar toch nie slecht van mij)

en er is toch iets fameus mis met die 'abusers'..ik ken ook zo iemand die nogal 'geobsedeerd' is door een bepaalde groep,wat ik nogal eenzijdig vind..maar uwe mediaplayer gewoon voor de kat laten spelen om toch maar topfan te worden?moet ik daar nu mee lachen of gewoon zielig vinden??

• up-g said...
    • User
    • 16 Apr 2007, 12:19
    Mijn AEP net ff berekend. Wist niet dat dat kon.
    Anyways: 4,06 !!!

En jah, van die mensen die hun favoriete artiesten de hele dag in mute late afspelen, boeieuh, dan krijgen ze niet alleen voor de rest maar ook voor zichzelf een vertekend beeld. Niet mijn probleem hoor !!!

• [Deleted user] said...
    • User
    • 16 Apr 2007, 17:46
    3,71 moet idd ook beter

• [Deleted user] said...
    • User
    • 29 Dec 2007, 23:41
    Als ge echt zoveel keer die nummers speelt zijt ge toch ziek, maar scrobbler is voor sommigen echt een stoefportaal geworden.

• Bloekie said...
    • User
    • 30 Dec 2007, 10:39
    AEP = 4.39 (precies gestegen dit jaar :))

• [Deleted user] said...
    • User
    • 30 Dec 2007, 11:18
    3,31

Ik ben met deze account een maand bezig, ik draai vooral komplete albums op een paar uitzonderingen na.

Ge ziet dat direct, als de topartiesten tegenover de andere en factor 2 of 3 bovenuitsteken scheelt er meestal wel iets. Beetje obsessief als het echt zo moest zijn amai

Trouwens mensen die op een jaar tijd 25000 tracks en meer afspelen dat is wele echt crimineel, ofwel kunnen ze op het werk doorspelen ofwel draaien ze constant ook al is er niemand!

• [Deleted user] said...
    • User
    • 30 Dec 2007, 22:27
    Hier, ene met een dikke 4000 keren The Pixies op 80000 plays ... das een 5% van zijn plays alleen maar met die groep das er toch wel wat over vergeleken met de tweede die nog maar de helft bedraagt!
    http://www.last.fm/user/obsessive

• [Deleted user] said...
    • User
    • 31 Dec 2007, 15:35
    grimsmusic said:
    Hier, ene met een dikke 4000 keren The Pixies op 80000 plays ... das een 5% van zijn plays alleen maar met die groep das er toch wel wat over vergeleken met de tweede die nog maar de helft bedraagt!
    http://www.last.fm/user/obsessive

dit vind ik nu ook geen erge abuser

• jwild23 said...
    • User
    • 3 Jan 2008, 14:58
    valt idd nogal mee, ik heb net ff gekeken, maar moet toegeven dat ik ook 3,5% van al mijn plays van dezelfde band heb.

en dat AEP is bij mij een ?

• fietje said...
    • User
    • 3 Jan 2008, 17:14
    jwild23 said:
    en dat AEP is bij mij een ?

"AEP for jwild23 is: 4.04"

mijn is 3,48.. moet hoger kunnen ^^

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.