Jouw Pinkpop 2008 ervaringen

• Jouw Pinkpop 2008 ervaringen

Vertel hier maar eens over alles wat je hebt meegemaakt op de bruisende 39e editie van dit heerlijke festival. Beste bands, hoogtepunten, dieptepunten, campingavonturen? Hier een kleine impressie van mij:

De eerste band die ik zag was Flogging Molly, en zo'n band moet je gewoon als opener hebben. Als je ze hoort krijg je meteen zin om te dansen of te drinken, of beide. Erg gaaf!
    Daarna kwam Animal Alpha, klonk aardig okee, lang geen waardige opvolger van Chris Cornell maar toch was ik wel verrast door ze.
    Incubus heb ik van een afstandje gehoord, en het was dat ik een paar nummers herkende, voor de rest was het niet veel. Toen kwam echter mijn band van de vrijdag, Porcupine Tree. Geweldig! Ze speelden van de nieuwe plaat mijn twee favoriete nummers, Fear of a Blank Planet en Anesthetize. Meesterlijk. Metallica was daarna ook gaaf, vooral het laatste uur knalde lekker. En eindelijk weer eens wat vuurwerk op Pinkpop!

Zaterdag begon met Blood Red Shoes, en dat was ook een mooie verrassing. Met zijn tweeën wisten ze toch een bak geluid neer te zetten. Toen Moke, maar die heb ik ondertussen wel genoeg gezien. Aardig, maar ook niet meer. Bad Religion was ook een mooie surprise, met een zanger die eruit zag alsof hij net van zijn kantoor af kwam maar toch een fijne set politieke punk neerzette. Toen kwam Amy Macdonald, maar helaas had ze een klein uur vertraging, waardoor ze uiteindelijk met behulp van wat programma uitloop maar 6 nummers kon spelen. Maar het klonk zeker naar meer! Wel relaxed trouwens dat de enige harde regenbui was toen we stonden te wachten op Amy in de tent, dus ik heb het perfect droog gehouden. :D
    Editors klinkt altijd erg strak, en Stereophonics waren ook okee. Kaiser Chiefs daarentegen was een hoogtepuntje, eindelijk een zanger die zich het licht uit de ogen rende en het publiek heerlijk meekreeg. Vette band, vette show! Tot slot nog de Foo Fighters, en die rockten ook heerlijk, Dave is ook zo'n heerlijk energieke frontman.

Zondag was er al veel te snel, en eigenlijk had ik op die dag ook maar twee bands die ik graag wilde zien, namelijk Cavalera Conspiracy en Rage Against the Machine. Maar eerst waren er nog Fiction Plane en The Wombats, die geen indruk hebben achtergelaten. In tegenstelling tot Cavalera Conspiracy! Eindelijk wat echt beukwerk, en het was ook erg vermakelijk in de moshpit. Schijnt dat ik er zelfs nog bij op tv ben geweest. Anyway, ze speelden lekker veel nieuw werk, met hier en daar nog een Sepultura nummertje (Roots Bloody Roots!). Vet! De rest van de dag waren The Hives, Serj Tankian en Queens of the Stone Age nog het noemen waard, maar Rage Against the Machine was toch wel de climax. Vanaf noot 1 was het publiek één grote golvende massa. Heerlijk, en met afsluiter Killing In The Name Of was het feest compleet, en helaas ook afgelopen (alhoewel hard met de buren op de camping Celine Dion en Team America, Fuck Yeah! zingen ook erg geslaagd was ;)).

I like my coffee black just like my metal!
Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.