Wat luister je naast metal?

• Wat luister je naast metal?

Alhoewel metal wel het grootste deel van m´n charts zijn sta ik zeker open voor meer soorten muziek. Dingen waar ik verder graag naar luister:

-Room Eleven. Heerlijke jazz-pop uit eigen land

-Schandalig om toe te geven in een metalgroep natuurlijk, maar lekker boeiend: Kinderen voor kinderen, jeugdsentiment blijft ook leuk zo heel af en toe:D

-Ik ben helemaal gek van de trancendental etudes van Liszt, gespeeld door Berezovsky (zie youtube voor who cares, nr 4 ´mazeppa´ is zeker een aanrader). Ik speel zelf piano sinds m´n 5e dus wellicht dat het daar mee te maken heeft, en het fascineert me ook dat het een van de, mss wel moeilijkste stukken zijn ooit voor piano geschreven. En tegelijkertijd zitten ze ook zo complex en tegelijkertijd briljant in elkaar dat het niet gaat vervelen en zelfs elke keer dat ik het opzet weer beter geworden lijkt te zijn. En Berezovsky speelt ze gewoon fantastisch.

-Ben me iets meer aan het verdiepen in blues de laatste tijd... Artiesten als Albert King, Buddy Guy, Howlin Wolf, Roy Buchanan en wat piano-boogie-stuff bevallen goed:)

-Twee fantastische jazz-cd´s: ´No regrets´ van Randy Crawford en Joe sample´ en ´Ao Vivo´ van het duo ´Cesar Mariano en Romero Lubambo´. Laatstgenoemde is puur muzikaal (akkoustische gitaar en piano), aan te raden voor iedereen die van wat complexere muziek houdt (en dat gaat vaak samen met van metal houden imo)

-Twarres. Al tijdje niet meer geluisterd maar hebben een aantal supernummertjes imo. Gaat niet echt samen met de rest van mn lijstje (vrij ´simpele´ pop natuurlijk) maar vind het gewoon supermooi:D

-Wat losse rock., rock n roll, jazz, blues, pop, (en zelfs een enkele trance of hiphop-rap, al zullen dat nooit m´n favos worden maar enkele aardige tracks zijn er wel ).

En jullie:D?

• De laatste jaren is het alleen metal.
    Soms ook nog wel wat hardrock en bij een van mn vrienden heel soms wat klassiek zoals Bach. En de punkpop/rock die mn broertje luisterd kan ik soms ook nog wel tollereren, maar niet te lang:P
    Maar verder alleen metal. Ik heb nog geen enkel andere genre gevonden dat langer dan een half uur mijn volledige aandacht vast kan houden.

• Pas Keith Jarret ontdekt. Prachtige pianoimprovisaties (jazz).
    Ben ook eea gaan luisteren met Bill Cobham als drummer. Echt een sicko @ drums, heerlijk om naar te luisteren:).

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.