Articles

• Jaded Star - Memories From The Future CD recensie @ snoozecontrol.be

27 May 2015, 17:29 by GothicBowie666

Jaded Star - Memories From The Future

Als je een ex-zangeres en een ex-drummer samen zet met nog een pak steengoede artiesten dan krijg je een band als Jaded Star. Ik heb het hier over Maxi Nil (ex-Visions Of Atlantis) en Raphael Saini (ex-Iced Earth). In 2013 sloegen ze de handen ineen en ze voegden nog Kosta Vreto en Babis Nikou eraan toe. Ze brengen ons stevige rock en melodische metal. Fans van Lacuna Coil komen hier alvast aan hun trekken. Dit is hun debuut, dit is hun pronkstukje, dit is Memories from the future.

lees meer
  • Triumvir Foul - An Oath of Blood and Fire Cd recensie @ snoozecontrol.be

25 May 2015, 18:07 by GothicBowie666

Triumvir Foul - An Oath of Blood and Fire

Het uit Portland afkomstige Triumvir Foul is een nieuwkomer in de Amerikaanse muziekscène. Het begrip nieuwkomer mag gerust met een korreltje zout genomen worden. Dit aangezien het merendeel van de leden al enige tijd actief is in een resem van muzikale projecten: denk hierbij ondermeer aan groepen als Ash Borer en Urzeit. Triumvir Foul werd in 2014 opgericht en bracht nog datzelfde jaar een eerste demo uit: An Oath of Blood and Fire. Het debuut van het trio uit de City of Roses werd onlangs heruitgegeven door Third Eye Temple en Godz Ov War Productions.

lees meer
  • Heavy Sound Festival 2015 - Poperinge Fotoverslag @ snoozecontrol.be

25 May 2015, 10:33 by GothicBowie666

Sat 23 May – Heavy Sound Festival 2015

Op 23 mei was er voor de 3de maal het vernieuwde Heavy Sound Festival, JOC Kouter te Poperinge was "The place to be" met Bands zoals The Rods, Ostrogoth, Fist, SkullFist, Air Raid, Ambush, Seven Sisters, Sacral Rage en Asgard. We hadden een fotograaf ter plaatse en hier is zij...

bekijk de foto's
  • Korpiklaani - Noita Cd recensie @ snoozecontrol.be

25 May 2015, 05:59 by GothicBowie666

Korpiklaani - Noita

Onze Finse vrienden hebben een nieuwe CD uit. Ik moet toegeven dat ik er reeds geruime tijd naar zat uit te kijken! Ik heb ze een tijd geleden in Durbuy aan het werk gezien, net na hun Este vrienden Metsatöll. Het werd een feest, met een opzwepende accordeon (gaf een nieuwe dimensie aan de term ‘hij speelde accordeon’), een magische fluit, viool en een zanger die iedereen telkens weer meekreeg ondanks het feit dat niemand hun Fins verstond. Vooral dit laatste overtuigde me.

lees meer
  • Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed Cd recensie @ snoozecontrol.be

24 May 2015, 22:04 by GothicBowie666

Wiegedood - De Doden Hebben Het Goed

Levy Seynaeve (Amenra, Hessian), Wim Coppers (o.a. The Rott Childs, Rise and Fall) en Gilles Demolder (Oathbreaker) vormen samen Wiegedood. Met De Doden Hebben Het Goed brengt dit bont gezelschap hun eerste plaat op de markt. Wie de staat van dienst van deze muzikanten even bekijkt, kan zich al voorstellen aan wat we ons mogen verwachten. Dit gaat geen trip worden doorheen een pad vol rozenblaadjes, en liefelijke taferelen. Nee, dit is pure ernst. Ook verwonderd het ons dat respectievelijke artiesten, naast hun activiteiten bij genoemde bands, eigenlijk nog tijd vonden voor dit project. Maar hard werken loont altijd! Wij namen deze plaat, uitgebracht op het label Consouling Sounds stevig onder de loep.

Het eerste nummer, een kanjer van circa dertien minuten, start met een angstaanjagende schreeuw. Zo eentje waardoor de haren op je armen recht gaan staan van pure angst. Angst is ook de rode draad doorheen Svanesang. Angst, vertwijfeling tot diepe donkere gedachten, dwalen door ons hoofd bij het beluisteren van deze eerste song. Dertien minuten lang worden we ondergedompeld in zo een duister bad van diepe weemoedigheid, waarbij je een traan wegpinkt. De variatie binnenin, tussen snoeihard uithalen en traag slepend de luisteraar tot waanzin drijven. Het is een pluspunt binnen het geheel.

lees meer
  • Angra - Secret Garden

24 May 2015, 21:34 by GothicBowie666

Angra - Secret Garden

Met Secret Garden brengt het Braziliaanse power metal collectief Angra hun eerste nieuw werk uit sinds vier jaar en reeds hun achtste album. Met het onlangs aangekondigde vertrek van de frontman / songschrijver Eduardo Falaschi en drummer Ricardo Confessori zijn we wel benieuwd hoe de resterende heren , de gitaristen Rafael Bittencourt en Kiko Loureiro, deze laatste ons wel bekend als de nieuwe Megadeth gitarist en bassist Felipe Andrealo tesamen met de nieuwe leden, de Italiaanse zanger Fabio Lione, bekend onder andere van zijn werk met Rhapsody Of Fire, Labyrinth en Aeyron, en de youngster Bruno Valv​erde op de drums er het vanaf brengen.

lees meer
  • Fotoverslag: Buddha Bash Kortrijk @ snoozecontrol.be

24 May 2015, 21:25 by GothicBowie666

Desert Drones - Diablo Blvd.

Afgelopen zaterdag trad lokaal talent aan te Kortrijk tijdens Buddha Bash in het kader van de Sinksefeesten te Kortrijk. Bekijk het fotoverslag binnenin.

bekijk de foto's
  • Length of Time + Resistance + Powerstroke + Anti Icon + Mindwar – Partymakers,…

24 May 2015, 20:34 by GothicBowie666

Sat 23 May – Length Of Time, Resistance, Mindwar, Anti icon, Powerstroke

Zaterdag stond in de Gentse deelgemeente, Wondelgem, een aangenaam avondje stevige muziek geprogrammeerd. De organisatie – MartyGras - wist vijf groepen van eigen bodem te strikken: Length of Time, Resistance, Powerstroke, Anti Icon en Mindwar. Een sterke mix van gevestigde waarden en aanstormend talent, maakte de avond tot een succes. Lees verder voor een verslag.

Het Lokerse Mindwar en het uit Gent afkomstige Anti Icon beten de spits af. De reden waarom ik deze twee groepen aan elkaar koppel is simpel: het gaat in beide gevallen om jonge wolven die uitblinken in speelvreugde en intensiteit. De Hardcore zonder franjes van Mindwar leek mij voornamelijk geïnspireerd te zijn door Hatebreed, al hoorde ik ook iemand de vergelijking met Madball maken. Anti Icon tapt uit het Deathcore-/Metalcore vaatje. Al ben ik geen liefhebber van het subgenre, de set viel zeker te smaken!

lees meer
  • Coal Chamber - Rivals Cd recensie @ snoozecontrol.be

19 May 2015, 19:21 by GothicBowie666

Coal Chamber-Rivals

Dertien jaar geleden is het al sinds Coal Chamber's laatste album Dark Days losliet op de wereld. Helaas door interne strubbelingen en wie wat nog meer allemaal gooide Coal Chamber de handdoek in de ring na dit schijfje. Dez Fafara verrastte vriend en vijand met DevilDriver. Wie verwachtte dat DevilDriver een vervolg zou zijn op Coal Chamber kwam bedrogen uit, evenals nu, dit is geen afgezwakte DevilDriver, het is Coal Chamber pur sang.

Is het te wijten aan de reunie revival die er nu al een tijdje heerst van bands die meer dan 10 jaar van het toneel verdwenen zijn of hadden ze er gewoon zin in. Feit is dat de hereniging van de voortstuwende beats van Mikey "Bug" Cox, de pompende baslijnen van de oogstrelende Nadja Peulen ,het onderschatte rifmonster Meegs Rascon en de brulboei Dez Fafara hierbij zich niet laden leiden hebben om vlug vlug een nieuw schijfje te maken. Ze hebben het rustig aan gedaan om hun nieuweling Rivals in te blikken.

lees meer
  • Fotoverslag Headbanger's Ball Fest te Kachtem-Izegem @ snoozecontrol.be

18 May 2015, 18:09 by GothicBowie666

Sat 16 May – Headbanger's Balls Fest

Op zaterdag 16 mei vond er terug een Headbanger's Ball Fest plaats in Kachtem met dit jaar Eternal Breath, Hell City, Saille, Cowboys & Aliens, Dyscordia,After All en het Amerikaanse Viciuos Rumors. Dit werd aan elkaar gepraat door tattoo model Deez Beez. Onze fotograaf was er ook bij, zie hier de foto's.

bekijk de foto's