Het gevoel van last.fm

• Het gevoel van last.fm

'Buren' is een goed voorbeeld van het karakter van last.fm: informeel en 'gezellig' maar niet klef, zoals bijvoorbeeld met 'buurtjes' het geval zou zijn.
    Serieus maar wel luchtig, niet gemaakt grappig.
    Mensen met allerlei verschillende muzieksmaken moeten zich thuisvoelen op last.fm, lijkt mij. Zodra je met hitparades en woorden als 'vet' gaat gooien verander je dat, mijns inziens.
    Last.fm moet er gewoon zijn zonder dat je je ergert aan bepaalde woorden, en in het geval van een vertaling: kromme vertalingen.
    Duidelijkheid voorop.
    Zo, dit waren even wat kreten van mijn kant. Misschien helpt het de discussie.

groetjes,
    Mirella :)

• [Deleted user] said...
    • User
    • 3 Mar 2007, 13:03
    Ik ga volledig akkoord met jou, Mirella. Dat informele en smaak neutrale is naar mijn mening zeer belangrijk (als het al niet HET belangrijkste is aan een Last.fm vertaling)

MVG,
    Stijn

• waarom moest het ookalweer in het Nederlands?

• Voor de toegankelijkheid, lijkt mij. Niet iedereen gebruikt even makkelijk iets in het Engels. Bijvoorbeeld sommige oudere mensen of juist heel jonge.
    Zelf heb ik bijna al mijn programma's en websites in het Engels staan, maar ik gun anderen die daar moeite mee hebben ook dit plezier.

groetjes,

Edited by PJMirella on 4 Mar 2007, 10:23
    • Dreetn said...
    • User
    • 4 Mar 2007, 10:21
    Sja, het is wel fijn, maar ik denk toch dat ik Engels als standaardtaal zal houden.

• [Deleted user] said...
    • User
    • 4 Mar 2007, 11:00
    Ik denk dat weinig andere landen in Europa zo weinig binding hebben met hun eigen taal als Nederland... :s Een van de redenen om de site in deze taal te vertalen zou gewoon kunnen zijn dat er veel gebruikers zijn uit Nederland en dat de taal bestaat.

• En België.

groetjes,

• [Deleted user] said...
    • User
    • 4 Mar 2007, 11:56
    DargorDT snapt het tenminste.

• [Deleted user] said...
    • User
    • 4 Mar 2007, 16:22
    ik vind ook dat er niet geprobeerd moet worden om het 'hip' te maken door met 'hippe' woorden te gaan vertalen. Het moet nog wel een beetje serieus blijven.

• PJMirella said:
    En België.

groetjes,

belangrijke opmerking vind ik persoonlijk ^_^

wat de woorden zoals 'vet' betreft... dat zal je nu hoogstwaarschijnlijk al terugvinden bij de tags.

maar natuurlijk zou het een zware deuk in last.fm zijn als ze 'vet' als officieel woord gebruiken.

'vette schijven' horen hier niet thuis

Ruben

"Life is not measured by the breaths we take, but by the moments that take our breath away."
    • HeyLuke said...
    • User
    • 4 Mar 2007, 22:08
    'vette schijven' hahahaha! XD

She'll stay all night. She'll be so quiet. And she won't laugh at my jokes.
    • Anne13 said...
    • User
    • 29 Mar 2007, 16:34
    Lol xD.

Voorbeeld: mijn zusje (8) zou het zeer op prijs stellen als het in het Nederlands komt ^-^. En ik zou het erg op prijs stellen als het in het Fins kwam, maar dat terzijde (A).

En ja, weinig Nederlanders zijn trots op hun taal. Ik ook, btw. Zou wel mogen veranderen :).

• [Deleted user] said...
    • User
    • 31 Mar 2007, 09:43

Trots

In Nederland (ik weet niet of dit ook voor België geldt) lijkt het erop dat men trots voor het eigen land al snel lijkt af te doen als domheid of Nationalisme neigt te noemen. Kan ik beamen. Maar toch zou het toch ook best goed kunnen zijn fier te zijn over onze taal en ons erfgoed.
    Hiermee bedoel ik dus niet het koloniale verleden of de Nederwiet of iets dergelijks maar gewoon de positieve dingen die befaamde Nederlanders hebben bereikt als burgers van een klein landje in de wereldgeschiedenis :)

Waarop zouden we trots kunnen zijn, behalve onze eigen taal? Noem eens wat dingen!

• [Deleted user] said...
    • User
    • 31 Mar 2007, 09:50
    Een Tag zou trouwens misschien Treffer of Etiket kunnen worden genoemd. Wat zou een goede vertaling van Charts kunnen zijn? Lijst? Bord wellicht?

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.