• BobKo said...
    • User
    • 13 Aug 2006, 11:15

Bästa Bandet?

Vilket band var bäst Live i år nudå?

skulle vara intressant att höra.
    själv tycke jag nog att Hemstad,Still Flyin,friska viljor och The Whitest Boy Alive var bäst.
    tråkigt med terrorist hoten men sånt händer.

• The Pipettes - utan tvekan. De var underbara.
    Annars tyckte jag att Hets, David & The Citizens och Billie the Vision var riktigt bra.

• indie-D said...
    • User
    • 13 Aug 2006, 21:14
    Jag håller ganska mycket med BobKo.

Hemstad och Still Flyin' var riktigt bäst. Jag gillade också The Witest Boy Alive. Svenska Akademien är ju alltid riktigt bra live men alla, inklusive mig, har redan sett dem live åtminstppne en gång.

The Pipettes tyckte jag var lite töntiga. Men vist det hände ju saker på scenen.
    Men men... :-P

Överlag tyckte jag att det var väldigt bra liveframträdanden!

• wln said...
    • User
    • 14 Aug 2006, 10:37
    Band of Horses ligger först på min lista med sin toppenstpelning. Still Flyin' ligger bra till också.

• BobKo said...
    • User
    • 14 Aug 2006, 10:47
    jooo, band of horses var väldigt bra, vad kallas det han hade i knät? har inte riktigt koll på sånt.

en grej som jag tyckte var jäkligt tråkigt var att de var så lite folk på det sista bandet,Friska Viljor, de var riktigt bra.

• yiep said...
    • User
    • 14 Aug 2006, 11:04
    Jag tycker att Hello Saferide var helt magiskt. The Witest Boy Alive var inte helt dåliga heller.

Pure self-defiance
    • Nanae said...
    • User
    • 14 Aug 2006, 11:23
    Men nej Petter! De som var bäst var lätt Midlake, Sibira och José Gonzales. =)

Och så har vi lätt sämst: Strip Squad som väckte oss med en svald katt så vi fick huvudvärk. Men det mesta var skitbra.

Liksom, Navid Modiri och gudarna... jävlar vilket gung

• Navid Modiri, David & the citizens, Tralala, Agent simple och Utah Rangers var bäst. Jävfla nice i år. Vi ses nästa år vid vår lykta.

Poplab test rat,
  • jag gillade nog ändå still flyin mest, speciellt när en av dem, den som var högast och mest singel traskade ut till sidan och sjöng "still flyin...never gonna touch the ground" med den kvarvarande publiken:D thats love.

trots att det känns som jag baitar hela världen så tycker jag som alla andra att friska viljor var jävligt mysiga

• Jag håller med wln om att Band of horses var allra bäst och Nanae om att strip squad var sämst av alla! Men måste även tillägga att Tar...Feathers var grymma!på båda scenerna... och just det,hello saferide var trevligt, men ljudet var ju helt fruktansvärt!

• BobKo said...
    • User
    • 14 Aug 2006, 16:03
    fan... jag missa svenska akademien för en tjej, fast hon var vääääldigt söt:P var det värt att missas?

• det är alltid värt att missa ett band för en söt tjej oavsett vilket band det är, jag missade ju "Navid Modiri och gudarna" för att jag hängde med en tjej jag också

• band of horses var klart det bästaste!! även jag missade band man velat se på grund av "söt" tjej (man vet ju aldrig)hade velat se detektivbyrån...

Klänning me softly...
    • BobKo said...
    • User
    • 15 Aug 2006, 10:22
    jooo,fan detektivbyrån verkade vara riktigt bra när min polare förklarade dem.

vad spelade david Modiri och gudarna för musik då?

• Navid.
    de spelar liknande akademin musik, hiphop och reggie eller hur man nu ska förklara det

• indie-D said...
    • User
    • 15 Aug 2006, 16:43

Missa för ja' pissa...

Mmm det är en ganska bra beskrivning av Navid Modiri.

Jag gillade dem!

Missade också Detektivbyrån, fan!

Hade ju inte bangat att komma in på förfesten och se SMK heller!

• tja ja SMK är redigt feta live, det är fan bull av emmaboda att kräva 100spänn extra för förfesten, med en förfest inkluderad är emmaboda lika dyr som vilken annan festival, man kunde ju åtmindstånde fått med en tax tycker man

• BobKo said...
    • User
    • 15 Aug 2006, 22:37
    joo, d borde använt SMK som dragplåster istället. lagt in d nån annan dag. och skitit i förfesten.
    men Hemstad var mkt mer party än SMK. det var ganska coolt när Frej(SMK) kom in på scenen på The Whitest BOy Alive, var nån mer en jag uppe på scenen här?

• Nephew said...
    • User
    • 17 Aug 2006, 12:27
    Detektivbyrån va riktigt bra faktiskt. annars va billie the vision and the dancers bäst.

• BobKo said...
    • User
    • 17 Aug 2006, 23:58
    joo,de finns att hitta på Youtube.com nu.bara sök på emmaboda.

• Jag gillade Still Flyin' som utav bara fan. Malmöfestivalen på tisdag! Brody (duden i de gröna byxorna och med lite för mycket i kroppen) däckade i deras van så jag fick hjälpa till med att bära upp honom på hotellet. Höh. Pipas var också finfint!

• BobKo said...
    • User
    • 21 Aug 2006, 09:46
    hehe,vilken tid spelar de?
    de var så gött för man sket totallt i att d regna och bara dansa runt.

• 22.00 på mölle2

• BobKo said...
    • User
    • 23 Aug 2006, 00:35
    oj, va d var bra!
    måste fan lägga upp en bild på d sjukt heta kallingarna man kunde köpa. still flyin är såå jäkla sköna:)

• ja. det var en bra efterfest I tell you. och konserten var galet jävla bra. synd bara att jag stod lite fel, och synd att man såg yeah yeah yeahs. jag ville varit med på scenen, som hemstadkillarna.

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.