EBM-Jugend Stockholm » Discussions

Vill EBM-Jugend vara med i vår nya video?

• Vill EBM-Jugend vara med i vår nya video?

Hallå kära vänner och tack för en ytterst trevlig festival! Nu har vi i Projekt Tanz en liten fråga till er: Det är nämligen som så att vi tänkte börja inspelningen av en ny musikvideo snart och då har vi kommit på idén att samla EBM-jugend på något läpligt ställe, enhetligt klädd i era linnen, och filma er dansandes den beryktade tyska Bodydansen i symetri. Sen klipper vi in scener därifrån i den nya videon!, vad tror ni om det månne?
    Stefan/Projekt Tanz

• Tack själva för en tokbra festival.
    jag kan ställa upp på detta utan problem, behöver bara ett linne först.

ska genast börja öva framför spegeln!

//Erik aka Stubben.

• [Deleted user] said...
    • User
    • 7 Aug 2007, 20:03
    Haha !

Självklart är man med även om "bodyplattan" till hår inte är där för tillfället (tyvärr). Jag kan självklart skrika slagord på tyska också om det skulle behövas :)

//Lowe

• Ba_ said...
    • User
    • 8 Aug 2007, 07:59
    Fett! Jag övade på att bodydansa igår i köket!

• Låter underbart!, då ska vi börja fila på vilken låt det blir och så ska herr Göök komma hem från tågluffen, sen jävlar...

• Jag e på!!
    reningsverket kanske??
    har också övat lite på detta fantastiska rörelsemönster...
    kan ju lyftas lite skrot också om de skulle passa, järnrör, plåtar å stänger m.m.....finns där..

• Underbart! Reningsverket tycker jag låter klockrent, är det möjligt att samla EBM-jugend där så vore det fan ultimat..

• aaa
    jag måste bara prata med min chef å så så de e okej.
    jobbiga kan dock va att de inte e så superestarkt ljus där...men kan Doktor Mugg så kan vi.
    vanliga lysrör liksom
    men jag skulle nog föreslå att "regissören" kommer hit innan nån eftermiddag å kollar lite å planerar lite. för de går inte att vara här inne efter 18.00... så de e bra om man jobbar lite effektivt när alla e samlade
    stefan...msn?

• Hmm, msn har jag icke, min mail är dock pedersenstefan@hotmail.com, Wiktor: Vad är din?

Funkar helger eller måste det vara en vardag månne?

• wiktor_ant@hotmail.com...
    grejen e att jag inte har acces till anläggningen efter 18 på vardagar å inte heller helger...kanske kan vi avtala med någon, men tror de kan va svårt..
    så bäst vore de om vi tog en lr två vardagseftermiddagar innan 18, men som sagt vore de bra 0m vi kollad eå planerade lite innan vi drar dit hela EBM-jugend...å även kanske spelar in eventuella klipp med enbart projekttanz..

• Eechu said...
    • User
    • 13 Aug 2007, 00:00
    den beryktade tyska Bodydansen ??

Tror jag har en hel del att lära mig.

• Ba_ said...
    • User
    • 13 Aug 2007, 14:48
    Eechu said:

Glid in på Volga på onsdag så ska jag visa! :P

• [Deleted user] said...
    • User
    • 13 Aug 2007, 17:11
    Ba_ said:
    Eechu said:

Jag behöver lite uppfräschning, det var ett tag sen jag övade :)

• Ba_ said...
    • User
    • 13 Aug 2007, 19:07
    Exti said:
    Ba_ said:
    Eechu said:

Jag behöver lite uppfräschning, det var ett tag sen jag övade :)

Snart får jag börja ta betalt för mina danslektioner. :P

• Eechu said...
    • User
    • 13 Aug 2007, 22:49
    OK jag ska jobba på torsdag och jag har folk här i veckan men jag sk ase vad jag kan göra. Ska iofs träffa en EBM snubbe imorgon. Får se om han vill lära mig. Annars dyker jag nog upp en stund.

• [Deleted user] said...
    • User
    • 23 Aug 2007, 20:07
    Då har vi tänkt lite mer på videon!, nu på söndag filmas Tanz när vi dricker alkohol å dansar, sen blir det en andra filmsession där vi helt enkelt filmar er, förslagsvis i reningsverket, ska jag komma med ett datumförslag eller vad tror ni?
    Stefan

• funkar bodystomp i rullstol och ett ben och arm?

som titeln, skulle gärna va med, men känner mig inte lika hård som handikapad i rullstol, men jag har fortfarande ett ben att stompa med.

if you were hapy all the time you wöuldn´t be human youd be a gameshowhost.
  • ändrat mig.

efter noga övervägningar är det nog bäst om jag inte är med.

men jag vill vara där och titta om jag får? hur är framkomligheten för rullstol där?

if you were hapy all the time you wöuldn´t be human youd be a gameshowhost.
  • hmm

jag kan inte garantera att vi får vara på reningsverket eftersom jag förmodligen jobbat min sista dag där...men bäst e nog om ni skriver något...idén typ, som ja sen kan lämna till min chef...nåt pedagogiskt å bra. åsså pratar ja lite med honom...men me tanke på att ja håller på å få ihop honom med en kvinna, min gamla mattant, så borde han göra vad som helst för mig...
    framkompligheten för rullstol e bra, men de e 8 km tunnlar å bäst e å ta sig fram me cykel lr elmoppe, sen finns de en del skrymslen som inte e särskilt handikappanpassade...

:)

• Vilket sanslöst ställe! Tyvärr har jag haft ryggskott och datakrångel så vi har inte hunnit så långt än, men om det skulle gå att spela in på reningsverket vore det förstås kanon! Vi tänker oss då alltså EBM-jugend i synkroniserad body-polynesisk dans... Resten av videon är inspelad på Högdalstoppen så om det inte går att ordna med reningsverket kanske det skulle vara ett alternativ, jag hör av mig med förslag på datum inom kort

Bodybody å bodybody

• [Deleted user] said...
    • User
    • 2 Sep 2007, 21:19
    Vad är det för kläder som gäller då ? Kängor, svarta byxor och Jugendlinnet ?

• [Deleted user] said...
    • User
    • 3 Sep 2007, 23:55
    Klädseln är valfri, så länge som det verkar rimligt säkert att folket i Dessau skulle säga "Toll! Echt Body!" om de såg den. Frihet under ansvar alltså.

/Inte Stefan (utan Alexander)

• Eechu said...
    • User
    • 5 Oct 2007, 20:36
    Vad hände med videon? Är den inspelad ännu?

• Så där, då har Projekt Tanz stora nyheter! Nya visan Immer betrunken är inspelad och inte minst har vi nu ett datum på förslag för Bodypolynesisk dans och videoinspelaning:

* söndagen den 18:e november 12.00

Tyvärr får vi inte hålla till i reningsverket pga säkerhetsskäl så vi återkommer om plats, på förslag hittils är Nackamasterna, Högdalstoppen, Sergels torg eller ett varv. Går det hela av stapeln på nån plats dit det är svårt att ta sig föreslår jag att vi möts upp allihop på Gullmarsplan för vidare biltransport!
    Ha´re Body
    Stefan

Och just det, visan ni ska dansa till finns på www.myspace.com/projekttanz

• Stort tack till alla inblandade, det blev verkligen bra! Ytterst stilig dans!
    Vi håller som bäst på att färdigställa visan så förhoppningsvis finns videon snart ute på nätet...

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.