Bodygrillning :)

• [Deleted user] said...
    • User
    • 24 May 2007, 19:02

Bodygrillning :)

Det kom upp en diskussion om att ha en en träff och grilla lite, "kanske" dricka en öl och bara umgås under lite lugnare former.

Av erfarenhet vet jag att långholmen är förträffligt att sitta på och grilla, så det är mitt förslag.

Mitten eller slutet av juni borde ge oss tillräckligt med tid för att planera, informera och organisera (?)

Vad tror folk?

• dalen said...
    • User
    • 24 May 2007, 21:02
    Vad sägs om lördagen efter TMPL, dvs den 16 juni?
    Helgen efter det är ju midsommar. Men det är klart, finns det intresse kan vi väl ha Body-midsommar också :)

• [Deleted user] said...
    • User
    • 24 May 2007, 22:05
    dalen said:
    Vad sägs om lördagen efter TMPL, dvs den 16 juni?
    Helgen efter det är ju midsommar. Men det är klart, finns det intresse kan vi väl ha Body-midsommar också :)

Passar mig iallafall utmärkt :)

• hakushi said...
    • User
    • 25 May 2007, 14:43
    passar så vitt jag vet mig också :)

• [Deleted user] said...
    • User
    • 31 May 2007, 18:18
    Hehhe, jag kan tyvärr inte komma men ni får grilla en juicy hårdrockare åt mig =P
    Eller vad annars är body att grilla? Stål kanske?

• [Deleted user] said...
    • User
    • 31 May 2007, 18:23
    DonSofia said:
    Hehhe, jag kan tyvärr inte komma men ni får grilla en juicy hårdrockare åt mig =P
    Eller vad annars är body att grilla? Stål kanske?

Stål o betong !

• Paesha said...
    • User
    • 1 Jun 2007, 20:36
    Jag är på!!

MvHell,

/Markus
  • kan tyvärr inte. ska på brölopp då.

• Jag kan förmodligen komma den 16:e!
    ska försöka fixa me en bergsprängare...vore munkigt om vi inte fixa musik....e de annars nån annan som enkelt kan fixa musikanläggning??

engångsgrillar lr??

å blir de på eftermiddagen typ? 16/17-tiden?

• Ba_ said...
    • User
    • 4 Jun 2007, 18:03
    wiktor_ant said:
    Jag kan förmodligen komma den 16:e!
    ska försöka fixa me en bergsprängare...vore munkigt om vi inte fixa musik....e de annars nån annan som enkelt kan fixa musikanläggning??

engångsgrillar lr??

å blir de på eftermiddagen typ? 16/17-tiden?

Det är väl lättast om alla tar med sig sina egna grejer, och då inklusive engångsgrillar. Bergsprängare får du gärna ta med dig! :D

Jag jobbar i alla fall den dagen och slutar 16 så kan nog vara där först 17,18-tiden. Så typ 17 låter ju som en vettig tid.

• hakushi said...
    • User
    • 4 Jun 2007, 20:17
    katta, jag kom på vad det var jag skulle göra den 16:e! jag ska på bodygrillning! :D

• Ba_ said...
    • User
    • 5 Jun 2007, 11:48
    hakushi said:
    katta, jag kom på vad det var jag skulle göra den 16:e! jag ska på bodygrillning! :D

Bra där, David. Huvudet hänger med :p

• Paesha said...
    • User
    • 5 Jun 2007, 19:22
    Jag har också en hyffsad bandare som backup om det skulle behövas =)

MvHell,

/Markus
  • tid & plats

har vi bestämmt tid? det stod fem längre upp men är det spikat.

har vi oxå bestämt var på långholmen? jag kan tänka mig att det är ganska stort.

if you were hapy all the time you wöuldn´t be human youd be a gameshowhost.
    • Eechu said...
    • User
    • 9 Jun 2007, 12:14
    Arghh.. jag vill också med. Fasiken va det suger att vara pank.

• Ba_ said...
    • User
    • 10 Jun 2007, 16:49
    biohazard242 said:
    har vi bestämmt tid? det stod fem längre upp men är det spikat.

har vi oxå bestämt var på långholmen? jag kan tänka mig att det är ganska stort.

Jag tycker vi säger vid 17 så får folk droppa in lite när det passar. Jag har typ aldrig varit på Långholmen, så den som kommer på en plats får gärna ge någon form av beskrivning också. :)

• problem

vi har ett problem, det är totalt eldningsförbud i hela stockholm, det gäller även engångsgrillar, bara tillåtet på egen tomte. :) om vi kör ändå och det skiter sig, kan vi åtalas för allmän skadegörelse eller mordbrand. :( tråkigt. ett aternativ är att vi kör en bodypicknik med grillad kyckling &potatissallad eller motsv. då kan vi fortfarande vara på långholmen, annars måste någon ha en tomt vi kan va på.

• biohazard242 said:
    vi har ett problem, det är totalt eldningsförbud i hela stockholm, det gäller även engångsgrillar, bara tillåtet på egen tomte. :) om vi kör ändå och det skiter sig, kan vi åtalas för allmän skadegörelse eller mordbrand. :( tråkigt. ett aternativ är att vi kör en bodypicknik med grillad kyckling &potatissallad eller motsv. då kan vi fortfarande vara på långholmen, annars måste någon ha en tomt vi kan va på.

självklart skulle det regna lite på kvällen efter jag skrivit det, så det kanske inte gäller men vi borde ringa brandförsvaret och kolla och göra alternativa planer för säkerhets skull.

• [Deleted user] said...
    • User
    • 11 Jun 2007, 15:20
    biohazard242 said:
    biohazard242 said:

självklart skulle det regna lite på kvällen efter jag skrivit det, så det kanske inte gäller men vi borde ringa brandförsvaret och kolla och göra alternativa planer för säkerhets skull.

Vi kan köra på ett säkert kort och köra bodypicknick helt enkelt, med tanke på värmen så kanske kall mat är att föredra tillochmed ?

• dalen said...
    • User
    • 11 Jun 2007, 21:30
    vi får kolla upp om det fortfarande gäller på fredag eller så. kan ju regna fler gånger innan dess.

• dalen said:
    vi får kolla upp om det fortfarande gäller på fredag eller så. kan ju regna fler gånger innan dess.

ja, men någon måste ta på sig ansvaret att kolla upp det, så inte alla tror att någon annan gör det.

• Eechu said...
    • User
    • 12 Jun 2007, 16:27

Från Stockholm brandförsvars hemsida.

- Anledningen till eldningsförbudet är förstås att det är mycket torrt i skog och mark vid den här årstiden även om det inte varit någon extrem torka ännu. Tänk på att en enstaka liten regnskur inte räcker för att det ska vara okej att ta med engångsgrillen på utflykten. Det behövs mycket regn för att torkan ska upphöra, säger Peter Eriksson.

Aktuell brandriskprognos
    För att vara säker på att eldningsförbudet upphört ring till Brandriskprognosen;
    * Prognos för Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö och södra Stockholms län,
    tel. 08-721 23 26.
    * Prognos för norra Stockholms län,
    tel. 08-729 99 39.

Senast uppdaterad: 2007-06-08 / BAW

Verkar ju lätt att bara slå en pling på fredag och kolla med dom. Och som någon sa, är det fortfarande förbud så kan man ju köra annan mat som inte behöver grillas.

Jag skulle kunna ta på mig att ringa och kolla upp men jag är ju inte ens med i EBM-J sthlm och är därför troligtvis inte välkommen.

• Ba_ said...
    • User
    • 12 Jun 2007, 19:05
    Eechu said:
    - Anledningen till eldningsförbudet är förstås att det är mycket torrt i skog och mark vid den här årstiden även om det inte varit någon extrem torka ännu. Tänk på att en enstaka liten regnskur inte räcker för att det ska vara okej att ta med engångsgrillen på utflykten. Det behövs mycket regn för att torkan ska upphöra, säger Peter Eriksson.

Aktuell brandriskprognos
    För att vara säker på att eldningsförbudet upphört ring till Brandriskprognosen;
    * Prognos för Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö och södra Stockholms län,
    tel. 08-721 23 26.
    * Prognos för norra Stockholms län,
    tel. 08-729 99 39.

Senast uppdaterad: 2007-06-08 / BAW

Verkar ju lätt att bara slå en pling på fredag och kolla med dom. Och som någon sa, är det fortfarande förbud så kan man ju köra annan mat som inte behöver grillas.

Jag skulle kunna ta på mig att ringa och kolla upp men jag är ju inte ens med i EBM-J sthlm och är därför troligtvis inte välkommen.

Du är varmt välkommen på Bodygrillning på lördag!

• Eechu said...
    • User
    • 12 Jun 2007, 19:17
    Jag tolkar det som att det är jag som ringer och kollar upp brandförbudet på fredag =)

Det regnar ju just nu iallafall. För en gång skull hoppas jag att det blir riktigt dåligt väder i några dagar. Iallafall på nätterna.

btw min msn addy om nån behöver komma i kontakt med mig = madwig@hotmail.com

• jag ska vara med min dotter i helgen och har inte lyckats ordna barnvakt..så vi får se..om jag ändå kommer så tar jag med mig henne; men då stannar inte vi så länge..
    å bandare har jag tyvärr inte lyckats fixa så om du Paesha kan ta me de så vore de grymt.. tar den cd-skivor? lr blir de hederliga tapes...

so schön

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.