Voetbalcompetitie 2012 - 2013

• DenDimi said...
    • User
    • 18 Jul 2012, 08:18

Voetbalcompetitie 2012 - 2013

Voor binnen -en buitenlands voetbal, Champions League en Europa League en voor de persoonlijke prestaties van Gerre en Driepunter :-) En vooral om de voetbalhaters niet te moeten lastig vallen op het algemene forum ;-)

• DenDimi said...
    • User
    • 18 Jul 2012, 08:20
    Het eerste wat me opvalt bij het bekijken van de transfers dit jaar is dat AA Gent enorm verzwakt gaat zijn in mijn ogen.

Vertrokken:

Tim Smolders (Cercle Brugge)
    Christophe Grondin (Al Faisaly, Saa)
    Elimane Coulibaly (Beerschot AC)
    Jesper Jorgensen (Club Brugge)
    Yassine El Ghanassy (West Bromwich Albion, Eng, huur)
    Zlatan Ljubijankic (Omiya Ardija, Jap)

Een halve ploeg is vertrokken dus... Dat belooft voor hun Europees avontuur...

• gerre said...
    • User
    • 18 Jul 2012, 17:31
    hehehehe, goed plan:)

nog geen mail gekregen over de voorbereiding op de nieuwe voetbalcompetitie. dat zal niet lang meer duren.

de voetbalmagazine met alle in- en uitgaande transfers komt pas volgende week uit zeker? die verslind ik altijd. plezant.

• DenDimi said...
    • User
    • 18 Jul 2012, 18:07
    http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120523_199 Hier al een voorlopig transferoverzicht :)

• DenDimi said...
    • User
    • 18 Jul 2012, 18:12
    Brugge, Beerschot en Mechelen lijken me het meest versterkt met ingaande transfers en misschien toch ook wel Standard al zal af te wachten zijn of Ogunjimi + Biton even goed zal zijn als Tchité + Cyriac

• DenDimi said:
    http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120523_199 Hier al een voorlopig transferoverzicht :)

opvallend dat bolat en vossen bij hun clubs blijven... alhoewel die allebei toch bijna een jaar duidelijk gemaakt hebben dat ze naar het buitenland willen... benieuwd hoe die gemotiveerd gaan blijven...

en ook straf dat OHL nog in de mooie praatjes van de makelaar van logan bailly getrapt is...

het lijkt aangenaam om belangrijk te zijn... maar het is belangrijker om aangenaam te zijn...
  • zo na de hoogtestage (lees : bourgondische bergvakantie) en een week tandpijn eindelijk terug kunnen gaan lopen als voorbereiding op het 2de deel van de zomerkompetitie dat op 04/08 terug begint... 38 minuutjes gelopen om weer te beginnen... :-)

het lijkt aangenaam om belangrijk te zijn... maar het is belangrijker om aangenaam te zijn...
    • gerre said...
    • User
    • 19 Jul 2012, 19:34
    en het wordt goe weer vanaf zondag! hoop ik toch. dan is er geen excuus meer om buiten terug te gaan sporten;)

• gerre said:
    en het wordt goe weer vanaf zondag! hoop ik toch. dan is er geen excuus meer om buiten terug te gaan sporten;)

idd... maar vandaag was het ook al perfect weer om te joggen... niet te warm en zeker niet te koud... :-)

• DenDimi said...
    • User
    • 21 Jul 2012, 17:03
    Maandag begin ik ook terug met lopen, de goede voornemens eens concreet maken en terwijl ook eens mijn voeding een beetje aanpassen :) In de winter let ik daar niet zo op maar in de zomer toch eens wat meer slaatjes enzo.

• gerre said...
    • User
    • 21 Jul 2012, 17:35
    haha, in de beker moeten we tegen de harlem blobetrotters.
    (net mail gekregen ivm met de voorbereiding van volgend seizoen)
    2 augustus beginnen lopen (trainen), 18 augustus match, maar dan zit ik normaal op pukkelpop

• DenDimi said...
    • User
    • 22 Jul 2012, 12:18
    • gerre said...
    • User
    • 22 Jul 2012, 12:44
    :D
    het blijft mijn held

• DenDimi said...
    • User
    • 22 Jul 2012, 14:35
    Supercup straks om 18u op 2BE trouwens. Anderlecht tegen Lokeren, de laatste test voor de competitie en toch 1 van de 3 prijzen die te winnen zijn op een seizoen.

2 teams die er nog grotendeels hetzelfde uitzien als vorig jaar.

Cyriac is nog maanden buiten strijd vermoed ik. Ik ben benieuwd wat Molins en Vargas Anderlecht gaan kunnen bij brengen na een seizoen vol blessures. Ook benieuwd of de nieuwe centrale verdediger alweer een miskoop is :p

Lokeren heeft al 2 seizoenen een goed team en ik verwacht dat ze dit jaar opnieuw redelijk goed gaan presteren. Die Maric van Lierse past wel in de ploeg denk ik, dat is toch hun belangrijkste aanwinst. Ook straf dat ze De Ceulaer en Harbaoui hebben kunnen houden. Ik gun ze ook een topper in de voorronde van de Europa League. Doorstoten naar de poules is mission impossible, want ze zijn geen reekshoofd.

• DenDimi said...
    • User
    • 22 Jul 2012, 14:44

voorronde CL / EL

3e voorronde CL:

Club Brugge - Kopenhagen (toevallig tegen het team van Jacobs), daarmee hebben ze volgens mij de beste loting want Fenerbahce, Panathinaikos en Kiev lijken me sterker. Als ze Kopenhagen uitschakelen volgt er nog een voorronde voor de CL en zijn ze alvast zeker van de poules van de EL. Belangrijke match dus!
    Als er verliezen komt Brugge als reekshoofd in de 4e voorronde van de EL.

Anderlecht - Ekranas / Shamrock Rover. Als ze dit niet winnen, zou het zielig zijn en ook in de laatste voorronde volgt er sowieso een haalbare kaart. Normaal moet Anderlecht makkelijk in de CL geraken.

3e voorronde EL
    Gent (als ze doorgaan) - Honved of Bratislava. Niet de makkelijkste loting, want ik las net in de krant dat Bratislava vorig jaar AS Roma uitschakelde.

Genk - Aktobe of Milsami Orhei. Nooit van gehoord :p

Lokeren komt pas in actie in de 4e voorronde.

• DenDimi said...
    • User
    • 22 Jul 2012, 18:23
    Zoals een beetje te verwachten was de supercup van niet zo'n hoogstaand niveau, maar toch 5 doelpunten gezien :)

En om in te pikken op Jasper zijn commentaar, Safari was echt rampzalig slecht. Kouyaté is naar de Spelen en Juhasz is nog geblesseerd, dus die zullen wel terug centraal komen. Wasyl is inderdaad wel beter centraal, dat klopt. Volgens de commentator zou Deschacht eventueel naar Genk gaan. De nieuwe centrale verdediger zat gewoon op de bank, dat voorspelt niet veel goeds als hij zijn kans zelfs niet krijgt als Kouyaté en Juhasz er niet zijn.

• ah geen idee match niet gezien hoor, vroeg me al af waar juhasz was en eventjes vergeten dat Kouyaté daar ook nog speelde ... zo goed volg ik het allemaal :p

ik wou trouwens kijken wanneer ze speelden maar de match was al gedaan ...

• DenDimi said...
    • User
    • 23 Jul 2012, 09:05
    http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120723_van_damme_standard

Van Damme ziet het zitten :) Hopelijk krijgt hij gelijk. Hij speelt nu ook centraal in de verdediging, misschien wel geen slecht idee van de nieuwe coach. Vorig seizoen als aanvallende linkerflank was het toch niet zo goed bij Jelle.

• DenDimi said...
    • User
    • 23 Jul 2012, 16:24
    • DenDimi said...
    • User
    • 25 Jul 2012, 11:13
  • dat is gewoon tactiek... zeggen dat ge geen aanvallers hebt... ff de tegenstanders zand in de ogen gooien... wacht maar... ze gaan nog de meeste goals van eerste klasse gemaakt hebben na het seizoen... :-)

• hier kan biglia eens een voorbeeld aan nemen... een keeper uit de mexicaanse tweedeklasse wel te verstaan... en dan die presentator... dat zie ik ze op sporza hier bij pakweg heist-oostende nog niet zo verslaan...

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/1475688/2012/07/25/Mexicaanse-keeper-jaagt-vrije-trap-enig-mooi-in-kruising.dhtml

• DenDimi said...
    • User
    • 26 Jul 2012, 09:20
    Hopelijk heeft die nieuwe trainer van Anderlecht door dat je Biglia moet weghouden bij vrije trappen en hoekschoppen :p

En daar durven ze dan nog 8 miljoen euro voor vragen...man man!

• gerre zal wellicht één van z'n favoriete spelers moeten missen... suarez zou voor 12 mjo aan cka moskou verpatst zijn...

en de bruyne mss naar bremen... naar een fysiek sterke competitie... is dat iets voor de bruyne?

• DenDimi said...
    • User
    • 26 Jul 2012, 11:12
    Ja, de Russen hebben geld eh. Dan komt er allicht opnieuw plaats voor De Sutter bij Anderlecht. En met die miljoenen kunnen ze best investeren in een deftige verdediging, anders wordt het een afgang in de CL...

Nja De Bruyne, ik vind die een beetje overroepen... Duitsland lijkt me niets voor hem, al is Bremen wel een leuke, aanvallende ploeg.

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.