l'afrekening forum du 26 février 2012

• Gerdt86 said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 21:39
    Ja, schoon liedje he, Ine :) Knal in m'n top tien zie!

• ineeeee said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 21:40
    Voor alles een tijd, liever laat dan nooit ;)

En KNAL dan nog wel!

I know I'll never be lonely, I got songs in my blood
    • Gerdt86 said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 21:43
    Ma goe, het 'artistieke' aan muziek wil ik best aanmoedigen, zolang die bands en de mensen die naar die muziek lusiteren maar niet beginnen te zweven, en zolang ze niet de muziek zélf uit het oog verliezen en te hard opgaan in hoe hip hun muziek wel niet klinkt.

Misschien moet ik gewoon stoppen met Radiohead te verdedigen bij metalfans (die het mietjesmuziek vinden) en metal te verdedigen bij indiefans (die het muziek voor barbaren vinden) en me er gewoon bij neerleggen dat ik van beide werelden (en nog zoveel andere werelden) vanalles goed vind en dat dat bij de 'echte' fans van die genres niet echt geapprecieerd wordt :p En ja, ik gebruik deze keer eens de term 'indie', want 'alternatief' zou ook (en mss vooral) over metal kunnen gaan :p

• Gerdt86 said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 21:44
    Ja, ik check meestal pas songs van onze lijst als ze in de hoogste regionen van onze forumafrekening staan. En dan komen ze vaak nog onder de top tien binnen in m'n lijst en gaan ze al dan niet nog stijgen. Vandaar de vertraging soms :p Nu, die van TMV gaat in elk geval erg hoog nieuw binnenkomen ;)

• gerre said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 21:46
    Gerdt86 said:
    Jama, de muziék is nie filmischer als ge er een video achter zet he :p Voor mij roept muziek altijd een bepaald soort beelden op. Dan maakt Iron Maiden zeker ook filmische muziek :)

jama, zeg nu zelf. bij amatorski is dat allesbehalve GEFORCEERD. past er perfect bij. dan zouden we amatorski ook fuckin' hipsters kunnen noemen. zou beetje misplaatst zijn, denk ik dan.

ik weet wel niet wat balthazar er mee bedoelt:) maar gij vindt dat woord te betekenisloos dus? ik reken ze er niet op af voor ik het gehoord heb. en balthazar charmeert me maar met het woord geniaal moet men spaarzaam zijn:)

• gerre said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 21:51
    in die context gebruik je volledig terecht het woord 'indie' :) gezien dat woord soms onterecht gebruikt wordt. maar 'independant' klinkt echt hip;)

ook in metal heb je nog botsingen denk ik. ik kan me gerust voorstellen dat tool en isis enzo wat 'intellectueler' genoemd worden dan groepen uit andere subgenres. wat ik dan ook beter vind. maar aiai, dat klinkt weer zo verwaand. maar goed ja, waarom mag ik dat niet vinden eh...

och ja, intellectueel..vorig jaar verschoot ik van mezelf dat ik nog intens kon genieten van simpele punkrock. namelijk de meesters zelf: bad religion! wat een feest op pukkelpop:) denk dat er veel indie-mensen dat niet goed zouden vinden. muzikaal ik ook niet, maar bij deze muziek draait het om de 'energie-boost' die je krijgt, net zoals ook bij nirvana. ik mag me dan zelf toch ook net als jou, gert, een veelvraat noemen.

• 2 dingen geleerd vandaag: 1) Gert heeft een heel uiteenlopende muzieksmaak 2) ik moet me uit discussies houden als ik moe ben.

• gerre said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 21:54
    "Nu, die van TMV gaat in elk geval erg hoog nieuw binnenkomen ;)" ik weet wat ik doe eh. zien dat ge't opmerkt. en goeie timing. nog ruim op tijd:)

• gerre said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 21:56
    nevermind, jasper:) langere forum-discussies zijn op zichzelf al vermoeiend. en de meesten beginnen daar zelf niet aan. maar ik sta daar nog al voor bekend. can't help it:)

• Gerdt86 said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 22:01
    "2 dingen geleerd vandaag: 1) Gert heeft een heel uiteenlopende muzieksmaak 2) ik moet me uit discussies houden als ik moe ben." Haha, kvon het wel grappig anders :p Volgende keer opnieuw!

• Gerdt86 said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 22:02
    "maar gij vindt dat woord te betekenisloos dus?" bwaaaa, moet het eerst horen natuurlijk :)

• Gerdt86 said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 22:03
    Bad Religion is gewoon oerdegelijk he :) Ik luister daar zelf amper naar, maar 't is gewoon goed!

• gerre said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 22:08
    en nu weten we nog altijd niet waar 'se garder des reins' voor staat.

• Gerdt86 said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 22:10
    :') Tis echt ontzettend vergezocht en het betekent niks.

• gerre said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 22:18
    zoals die laatste film van lynch.
    daar word ik lastig van;) hehehhee
    nee jong, als ge't niet wilt zeggen, no problem.

• Gerdt86 said...
    • User
    • 20 Feb 2012, 23:04
    Oké, een hint: denk aan de vorige 'spreuk', bij de vorige forumafrekening :p

• Ik heb al allerlei woordspelingen in het frans bedacht door letters om te wisselen maar toch geraak ik er niet uit :p.

• Mark Lanegan Band - The Gravedigger's Song
    Other Lives - Tamer Animals
    Feist - The Bad In Each Other
    Radiohead- The Daily Mail
    Perfume Genius - All Waters
    Hey Rosetta - Young Glass
    Shearwater - You as you were
    Connan Mockasin - Faking Jazz Together
    The Raveonettes - Let Me On Out
    Jonsi -Gathering Stories

Faking Jazz Together van Connan Mockasin is wel geen recente single
    (uitgebracht op 27 okt 2011)
    dus bij deze ben ik niet zeker of het wel in onze lijst mag staan.
    Het is niet het strafste nummer van het album dus
    zeker eens Forever Dolphine Love helemaal beluisteren. Zeer psychedelisch maar echt wondermooi! Zalige experimentele muziek, ik ben fan geworden :).

• Is dat de single van Shearwater?

• DenDimi said...
    • User
    • 21 Feb 2012, 14:30
    staessen said:
    Is dat de single van Shearwater?

Die vind ik toch terug als single, de vorige was 'Breaking The Yearlings'

• ja , het zal dan wel aan mij liggen want ik vind alleen Breaking The Yearlings als single :p

• gerre said...
    • User
    • 21 Feb 2012, 14:48
    mygod4ever said:
    Ik heb al allerlei woordspelingen in het frans bedacht door letters om te wisselen maar toch geraak ik er niet uit :p.

'k zou eerst al moeten weten wat dat betekent in het frans. iets met nieren dus..ik hoop dat iemand het raadsel oplost tegen het einde van de week

• gerre said...
    • User
    • 21 Feb 2012, 14:50
    "Het is niet het strafste nummer van het album dus
    zeker eens Forever Dolphine Love helemaal beluisteren. Zeer psychedelisch maar echt wondermooi! Zalige experimentele muziek, ik ben fan geworden :)." aha, zalig, ik heb die naam de laatste tijd al regelmatig genamedropt gezien. nu heb ik een reden om te luisteren! merci. moet misschien wel iets voor mij zijn.

• DenDimi said...
    • User
    • 21 Feb 2012, 14:54
    Coeur De Pirate - Adieu
    Feist - The Bad In Each Other
    Andrew Bird - Eyeoneye
    The Raveonettes - Let Me On Out
    Lana Del Rey - Born To Die
    Air – Seven Stars
    Ansatz Der Maschine – Le Vent Polaire
    The Shins – Simple Song
    The Mars Volta - The Malkin Jewel
    Mark Lanegan Band - The Gravedigger's Song

In de wachtkamer/op de terugweg:
    Emmet Tinley - Takes A Long Time To Heal
    Grimes - Genesis
    First Aid Kit - The Lion's Roar
    TOY - Left Myself Behind
    John Talabot - So Will Be Now...

* 1 nieuwe deze week, de nieuwe van The Mars Volta, al moet het toch nog een beetje groeien, zoals de meeste nummers van hen :)

* Mijn favoriete dames van het moment (Feist & Coeur De Pirate) blijven stevig bovenaan staan.

* Dat nummer van TOY is aardig, vooral op het einde, maar ook wel in een genre waar er al zoveel dergelijke groepen van zijn. Van de single van John Talabot ben ik nog niet zeker, dus nog in de wachtkamer, maar het klinkt alvast geweldig. Voor Four Tet-liefhebbers ^^

• John Talabot in mijn lijstje gezet :)

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.