RSS
  • Miner Fest reviews @ snoozecontrol.be

22 Jul 2014, 20:50 by GothicBowie666

Fri 11 Jul – MINER FEST

Miner Fest - vrijdag 11 juli 2014

De eerste dag van Miner Fest, was er meteen één in mineur. Niet minder dan 5 bands moesten hun optreden op Miner Fest cancelen. Onder andere de headliner van de dag, More Than Life. Dit ligt vanzelfsprekend buiten de macht van de organisatie, en deze deden er dan ook alles aan om het de bezoekers toch waar voor hun geld te geven, wat voor de meesten ook wel lukte.
    Moest je er niet bij geweest zijn, hier volgt een samenvatting van wat je gemist hebt!

lees meer

Miner Fest - zaterdag 12 juli 2014

We kwamen met een glimlach uit onze tent, dit omdat we wisten dat vandaag een dag vol goede muziek zou worden. Met bands zoals 18 Miles, Being as an Ocean, Stick to Your Guns en meer, kon onze dag niet meer stuk!
    Hierbij volgt dan ook een korte samenvatting van de hoogtepunten van deze mooie dag.

lees meer

Miner Fest - zondag 13 juli 2014

Op deze derde festivaldag kwam de regen meer en meer op de voorgrond, gelukkig lieten de festivalgangers dit niet aan hun hart komen, en ging het feest gewoon verder! Met bands zoals Heart in Hand, The Charm the Fury en Obey the Brave beloofde dit een mooie laatste dag te worden!

lees meer
  • Dour 2014 (Zondag): Het Kortverblijf review @ snoozecontrol.be

22 Jul 2014, 20:21 by GothicBowie666

Wed 16 Jul – Dour Festival 2014

Dour 2014 was de afgelopen drie dagen al echt super geweest, zo werden er nieuwe bands ontdekt, vaste waarden bekeken en scheen de zon quasi de hele tijd. Zondag besloten we echter om vroeger naar huis te vertrekken en dit deden we niet omdat er al een dode was gevallen, er een storm op komst was of omdat we de organisatie gek verklaarde dat ze er volgend jaar effectief een vijf dagen festival van willen maken, maar gewoon omdat het kon. De Kaiser Chiefs hadden we namelijk al eens mogen aanschouwen op Werchter en dat was op zondag, samen met Phoenix en Buraka Som Sistema, de meest klinkende naam. We besloten echter om wel nog even de wei af te schuimen achter enkele leuke ontdekkingen, alvorens effectief onze biezen te pakken vlak voor de aanvang van de headliners, want ja zo alternatief zijn we wel.

lees meer
  • Dour 2014 (Zaterdag): Mogwai + voorprogramma review @ snoozecontrol.be

20 Jul 2014, 15:06 by GothicBowie666

Wed 16 Jul – Dour Festival 2014

Als Marcel Kittel in de Ronde Van Frankrijk een spurt wint dan is dat meestal met een straatlengte voorsprong. Op Dour was Mogwai op zaterdag de Marcel Kittel van het peloton, ze degradeerden namelijk alle andere groepen tot voorprogramma en reden solo over de meet. In de verte kan je Gallows , Sick Of It All en Jagwar Ma waarschijnlijk nog net op de finishfoto zien staan, maar tegen de klinkende overwinning van Mogwai was er gisteren echt niets in te brengen.

lees meer
  • Antwerp Metal Fest 2014: zaterdag 12 juli 2014: Review @ snoozecontrol.be

18 Jul 2014, 15:49 by GothicBowie666

Fri 11 Jul – Antwerp Metal Fest 2014

Toen we vorig jaar afzakten naar Antwerp Metal Fest viel ons vooral de gemoedelijke sfeer op die er heerste. Metalfans van alle leeftijden, in alle kleuren en geuren troepten er samen. Naast die toch wel heel aparte sfeer kwamen ook zeer sterke bands het beste van zichzelf geven. Het festival profileert zich bovendien als de ideale plaats om nieuwe bands te leren kennen. Dit jaar werd aan het concept gesleuteld maar niet veel veranderd, een gegeven waar we niet treurig om zijn. De marquee was nu een tent, vlak naast de mainstage. Bovendien was er een chill out omgeving voorzien met onder meer eetstandjes, drankgelegenheden, merchandising alsook een groot scherm met zitplaatsen. Via dit scherm kon je de concerten van de mainstage volgen en werd ook de voetbalwedstrijd Brazilië - Nederland uitgezonden, niet dat daarvoor echt veel interesse was. Integendeel, het publiek kwam duidelijk voor de muziek alsook om er een heus metalfeestje van te maken. Ronnie James Dio zei het al: ‘Metal Never dies’. Dat is na deze wederom schitterende dag Antwerp Metal Fest 2014 de uiteindelijke conclusie. Laten we echter terugkeren naar het begin van de dag.

lees meer
  • Fotoverslag: Reverend Peyton Big Damn en Gorki @ snoozecontrol.be

17 Jul 2014, 21:08 by GothicBowie666

Tue 15 Jul – Muzikale Dinsdagen

Het is zomer en dat betekent muziek. Afgelopen dinsdag was dat ook zo in Ieper. We legden Reverend Peyton Big Damn en Gorki vast op de gevoelige plaat.

lees meer
  • Fotoverslag Grensrock Menen @ snoozecontrol.be

11 Jul 2014, 19:47 by GothicBowie666

Grensrock is een jaarlijks terugkerend evenement in het Brouwerspark van Menen. Ook dit jaar werd de tweedaagse gratis gehouden zodat iedereen mee kon genieten. Voor de opwarmende acts werd duidelijk richting blues, stoner en rock gedacht, en daar was het publiek wel voor te vinden, ondanks de soms lang aanhoudende regenbuien. Headliners waren op vrijdag Intergalactic Lovers en de knotsgekke bende van Kenji Minogue, die voor een uitgelaten sfeer zorgden in het gezellig park. Op zaterdag kreeg De Jeugd van Tegenwoordig massaal de jeugd van tegenwoordig op de been, en ook hier werd de dag in de late uurtjes nog een succes, na een wat moeizamere start door de weersomstandigheden.

lees meer
  • Mainsquarefestival 2014: Het Rock Werchter van Frankrijk (Mainstage Zaterdag +…

10 Jul 2014, 20:05 by GothicBowie666

Thu 3 Jul – Main Square Festival 2014

Belgen, overal Belgen! Zaterdag voelde het op Mainsquarefestival alsof de helft van de Werchterweide gewoon letterlijk verplaatst werd naar de Citadelle van Arras. Iedereen wachtte vol spanning op de uitslag van de kwartfinale tegen Argentinië en uiteraard op het optreden van Stromae. Als er één iemand zich na dit festivalweekend als Keizer van de Belgen mag kronen, dan is het wel de patriot Paul Van Haver. Maestro, Meester, Stromae! Op zijn eentje zorgde hij ervoor dat alle zaterdagdagtickets de deur uitvlogen. Want als we eerlijk moeten zijn zal het niet aan MGMT, Yodelice of Jack Johnson gelegen hebben dat deze dag uitverkocht geraakte.

Zondag was het al Frankrijk die de klok sloeg op de Mainstage. Zo afficheerde het festival drie grote Franse namen met David Guetta als absolute klepper. Wij werden op zondag echter meer gecharmeerd door The Greenroom en lieten daarom de bands -M- en Détroit links liggen. We besloten echter wel om nog af te zakken naar het hoofdpodium voor RodrigoY Gabriela en The ParovStelarBand. De eerste kon onze volledige aandacht genieten, de tweede stelde ons eerder teleur. De eindconclusie na het afsluiten van het Rock Werchter van Frankrijk is bijzonder duidelijk: IronMaiden opende de Citadelle op donderdag als echte metalgoden, Stromae werd op zaterdag de Keizer van het festival en LondonGrammar kroonde zich de dag erop tot de prinses van het gehele gebeuren. Hieronder volgt een bloemlezing van wat er de laatste twee dagen op het hoofdpodium te beleven viel.

lees meer
  • Mainsquarefestival: Het Rock Werchter van Frankrijk (The Greenroom) @…

9 Jul 2014, 20:38 by GothicBowie666

Thu 3 Jul – Main Square Festival 2014

De festivalwei was ingedeeld zoals het vroegere Werchter. Twee stages waarbij het ene podium wordt gebruikt voor de headliners en het andere voor het afficheren van de aangename ontdekkingen. De aangename ontdekkingen op het groene plein, of vanaf zondag het modderplein, waren velerlei. Zo konden we genieten van het concert van Nina Nesbitt, Alec Benjamin, Anna Calvi, Woodkid en Twenty One Pilots. Daarnaast stonden er ook enkele kleurrijke topbands op dit podium met als belangrijkste namen Arsenal en London Grammar. Tot slot werd op deze stage ook het grootste dieptepunt van het festival genoteerd. Voormalige winnaar van X-factor UK, James Arthur, verkeerde zelfs niet meer in de mogelijkheid om deftig een cover te spelen. Hij keerde dus met heel wat schaamrood op de wangen terug naar Engeland, waar hij hopelijk zijn gitaar opborg in een donker hoekje van zijn appartement.

lees meer
  • Majestic Sun - Plague or cholera EP recensie @ snoozecontrol.be

9 Jul 2014, 15:57 by GothicBowie666

Majestic Sun Plague or Cholera

Majestic Sun beschrijft zichzelf als een progressieve stoner rock band. Deze startende band die bestaat uit 4 groovy Gentenaars proberen het publiek te veroveren met hen aangename ritmes en vocalen. Op sommige sites worden ze vergeleken met Kyuss, Fatso Jetson en Nebula in combinatie met touches Isis, Pelican en Tool. Uiteraard allemaal eervolle vermeldingen maar wat brengt de muziek nu eigenlijk teweeg bij mij?

De EP bestaat uit 3 tracks die ze onderverdelen in deel 1, the clash en the solution. Met een totaal van 17 minuten ongeveer kan ik nu al zeggen dat de groep mij stevig overtuigd heeft. Part 1 opent eerder dreigend en niet overtuigend. Gaan ze ervoor of niet dat blijft een groot vraagteken maar na een goede twee minuten komt het vocale onderdeel op gang en dat trekt alles open. Pieces of my mind, pieces of my soul, jullie scheuren het aan stukken godverdomme. Gaan! Triggerfinger ga maar uit de weg, hier is jullie opvolger in het sterkere genre. Zouden ze ook de looks meehebben?

lees meer
  • Mainsquarefestival: Het Rock Werchter van Frankrijk (Donderdag + Vrijdag Mainstage)…

8 Jul 2014, 22:37 by GothicBowie666

Thu 3 Jul – Main Square Festival 2014

Op de historische en unieke Citadelle van Arras vindt sinds enkele jaren, na de verhuis vanop het marktplein, het Mainsquarefestival plaats. Snoozecontrol besloot om dit jaar Werchter links te laten liggen en de landsgrenzen over te steken om eens te gaan kijken hoe het eraan toe gaat bij onze zuiderburen. Het werd al snel duidelijk dat er culturele verschillen waren. Zo drinken Fransen blijkbaar liever Heineken dan Jupiler en eten ze alles wat ze frituren tussen een baguette. Gelukkig hebben ze wel kaas gegeten van muziekcultuur want over de affiche viel er amper te klagen, op enkele mankementen na. Zo kon James Arthur ons het allerminst bekoren en waren de meeste Dj-sets, Disclosure en David Guetta buiten beschouwing gelaten, geen spek voor onze bek. Gelukkig werd dit volledig gecompenseerd door een magistrale set van London Grammar, een sensationeel feest geleid door Stromae en topbands als The Black Keys en Iron Maiden.

Een uitgebreide affiche vraagt ook om een degelijk uitgewerkte review. Het artikel zal dus in meerdere delen verschijnen. Zo zullen er interviews verschijnen, fotoverslagen worden gepubliceerd en de verscheidene dagen en podia apart worden genomen om de sfeer op de festivalwei zo volledig weer te geven. Hieronder volgt alvast de uiteenzetting van wat we mochten aanschouwen op de Mainstage op donderdag (03/07) en vrijdag (04/07).

lees meer