Forum » Support för Last.fm-programmet

Extern Skrobbling/iTunes/iPod/Extern mjukvara

• Extern Skrobbling/iTunes/iPod/Extern mjukvara

Jag använder en extern mjukvara för att synkronisera min iPod med datorn, för att lägga in ny musik helt enkelt. Itunes har fått som vana att förstöra min musiksamling på iPoden, då jag knappt vet hur programmet fungerar när den synkroniserar med iPoden i samband med skrobbling av just iPoden. Varje gång jag skall skrobbla min iPod i iTunes så synkroniserar den om musiksamlingen, och tar bort alla låtar och lägger in låtarna i mitt bibliotek på iPoden. Jag har kryssat i "Använd som extern enhet" eller liknande, det kanske är fel inställningar, who knows.

Fråga 1. Hur får jag iPoden att fungera som en extern enhet, samtidigt som jag skrobblar den i iTunes och använder extern mjukvara för att lägga in musik?

Fråga 2. Finns det någon extern ipod-skrobblare, och/eller går det att skrobbla iPoden i exempelvis Winamp som är kompatibel med LastFM-skrobblaren?

Fråga 3. Vilka inställningar skall jag ha i iTunes för att skrobbla min iPod, utan att synkronisera in de låtarna jag har i biblioteket?

Fråga 4. Går det på något sätt att synkronisera iTunes, utan att den tar bort och lägger in nya låtar som finns i biblioteket? (Liknande fråga som min 3:e fråga)

Om det nu inte finns någon extern ipod-skrobblare, så bör det absolut fixas. Som sagt så har iTunes en vana att göra lite som det själv vill, så det hade varit väldigt bra med en extern skrobblare som gör att man kan skrobbla iPoden direkt till LastFM-skrobblaren, eller med hjälp av exempelvis Winamp.

• Jag kan typ ingenting om iTunes eller iPods (förutom att många har problem med att skrobbla), men jag vet att iSproggler finns. Det är en inofficiell skrobblare som ska klara av att skrobbla iPods. Men det verkar som om den inte funkar med iTunes 10. Se http://www.lastfm.se/group/iSproggler+Users om du är intresserad ändå.

Tyvärr är det det enda jag har att komma med. :/

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
  • Alright, skall ta mig en titt. Dock skulle jag inte vilja använda mig av iTunes på något vis för att skrobbla iPoden, eftersom detta program är djävulens verktyg, typ.... Men jag skall se på iSprogglers om det är någonting som kan hjälpa mig med mina problem, annars får jag väl bli utan skrobblingar från iPoden.

Tack för svar.

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.