Forum » Support för Last.fm-programmet

Ipod-problem. Snälla hjälp mig!

• Piewl said...
    • User
    • 8 Nov 2009, 15:53

Ipod-problem. Snälla hjälp mig!

Jag har nyss installerat om min dator. Nu har jag windows 7.

Problemet är helt enkelt att det varje gång jag försöker skrobbla från min ipod står det "det finns inga låtar att skrobbla"..

Vad är problemet??? Jag har automatisk sync på iTunes och det har alltid fungerat förut! :(

Tack på förhand!

• Piewl said...
    • User
    • 9 Nov 2009, 19:18

Hallå!

PLEASE!

• Bump.
    Samma här, fast jag hanterar min Ipod manuellt. Den hittar ingar låtar att scrobbla trots att jag lyssnar varje dag via Ipod :(
    Kör också Win 7 och Itunes 9

• [Deleted user] said...
    • User
    • 5 Feb 2010, 21:47
    pröva att klicka i alla tre rutor under Last.fm > inställningar > ipod
    det ska komma upp en ruta där man kan bekräfta sina lyssningar.

Man bör dock inte ha skrobblingen avaktiverad, då dubbel-skrobblar klienten och kraschar ;)

• har i stort sett samma problem, dock med Windows Vista. Last.fm är inställd på "bekräfta alltid ipod skrobbling" men varje gång jag ansluter min ipod te datorn kommer bara meddelandet "det finns inga låtar att scrobbla". har inte funkat sedan extra programmet "ipod scrobbler" avskaffades. strange.

• Jag har ett liknande problem, fast med Windows XP och att bara några få låtar skrobblas. Idag tex hade jag lyssnat på säkert 300 låtar, och endast 15 skrobblades när jag kopplade in iPoden... Knas! Nån som vet hur man ska fixa det här? x)

• Hittade en (del)lösning på mitt problem iaf: min iPod är manuellt hanterad. Då går man bara in på Hjälp > Diagnostik > iPod-skrobbling i skrobblingsprogrammet och klickar i rutan "iTunes hanterar min musik manuellt" så fixar det sig... ifall inte det ökända "COMerror"-problemet visar sig på det också x)

Kanske inte var sådär jätterelevant för era problem egentligen...? Aja lycka till iaf :)

• Samma här.

Jag har samma problem med Vista. Den hittar inga låtar med automatiskt sync.
    Det har funkat nån enstaka gång med manuellt men det har jag inte inställt nu. Snälla hjälp.

• ^ Samma.

• Last.fm:s support är usel

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.