Forum » Pomoc dotycząca programu Last.fm

Problem ze scrobblowaniem utworów? Przeczytaj!

 
    • [Deleted user] said...
    • User
    • 21 Oct 2007, 13:29

    Problem ze scrobblowaniem utworów? Przeczytaj!

    Jeśli chcesz zadać pytanie/zgłosić problem:
    -przeczytaj dokładnie poniższą instrukcję i wykonaj odpowiednie kroki!
    JEŚLI NIE POMOGŁO, utwórz nowy wątek z potrzebnymi informacjami:
    -opisz dokładnie swój problem (co się dzieje, czy pojawiają się jakieś komunikaty, jeśli tak to jakie)
    -podaj z jakiego systemu operacyjnego, odtwarzacza, wersji programu i wtyczek korzystasz
    -opisz co próbowałeś zrobić, aby rozwiązać problem
    -jeśli masz jakieś dodatkowe informacje i sądzisz, że mogą się przydać, też napisz ;).

    Przestrzeganie tych kilku prostych zasad powinno przyspieszyć i ułatwić udzielenie Wam pomocy.

    --------------------------------------------

    Oto sposób działania: będą zadawane pytania, na które będziesz odpowiadać tak lub nie. Po udzieleniu odpowiedzi przeczytaj odpowiedni fragment związany z danym pytaniem oraz udzieloną odpowiedzią i wykonaj opisane tam czynności.

    Pamiętaj, że ten poradnik jest przeznaczony wyłącznie dla użytkowników, którzy pomyślnie zainstalowali najnowszą wersję oprogramowania oraz pomyślnie uruchomili aplikację i mają ją gotową do użycia. (Jest on również skierowany głównie do użytkowników korzystających z systemu Windows)

    Czy uruchomiono aplikację Last.fm?
    Sprawdź, czy aplikacja została uruchomiona. Można to zrobić, sprawdzając czy na pasku zadań systemu obok zegara widoczna jest mała ikona z literą „i”. Po odnalezieniu tej ikony kliknij ją dwukrotnie, co spowoduje otwarcie programu.
    Tak: Przejdź do następnego pytania. Jak na razie wszystko gra ;)
    Nie: Otwórz aplikację ręcznie lub w razie potrzeby pobierz ją i zainstaluj.

    Czy na pewno ustawiono klienta scrobblingu do przesyłania informacji?
    Po otwarciu aplikacji w prawym dolnym rogu powinny być widoczne słowa „scrobbling włączony". Jeżeli z jakiegoś powodu wyświetlana jest informacja o wyłączeniu, kliknij małą ikonę obok tego komunikatu.
    Tak: Przejdź do następnego pytania.
    Nie: Wykonaj opisane wyżej czynności i spróbuj odtworzyć jeden lub dwa utwory.

    Czy w programie jest ustawiony dobry użytkownik
    Upewnij się, że w programie wybrano właściwego użytkownia. Możesz to spradzić otwierając program i wchodząc do menu Użytkownicy. Sprawdź czy zaznaczona jest Twoja nazwa użytkownika.
    Tak: Czytaj dalej...
    Nie: Wybierz swoją nazwę użytkownika, jesli jest już na liście lub dodaj ją klikając 'Dodaj użytkownika...'

    Czy podczas słuchania piosenki jest ona wyświetlana w kategorii "Aktualnie odtwarzane"?
    Kliknij "Aktualnie odtwarzane" w menu z lewej strony (jeśli go nie widzisz kliknij najpierw "Mój profil" w górnym menu"). Jeżeli widzisz tekst „Wpisz nazwę wykonawcy lub tag, aby słuchać radia Last.fm lub słucha muzyki w [tutaj nazwy odtwarzaczy, do których zainstalowano wtyczki]", Twoja odpowiedź to „nie”.
    Tak: Przejdź do części B.
    Nie: Przejdź do części A.

    CZĘŚĆ A.
    Ta część jest przeznaczona dla osób, które nie widzą odtwarzanych utworów w kategorii "Aktualnie odtwarzane". Jeśli to nie jest Twój problem, przejdź do sekcji B poniżej.

    Czy Twój odtwarzacz multimedialny jest aktualnie obsługiwany przez aplikację Last.fm?
    Zanim zaczniemy upewnijmy się, że Twój klient umożliwia scrobbling. W momencie pisania tych informacji oficjalnie obsługiwane odtwarzacze multimediów w systemie Windows to:
    foobar2000 0.9.2+, iTunes 6 i 7, WinAmp,
    Windows Media Player 10 +11.

    Tak: Taaa, mój odtwarzacz jest obsługiwany, przejdź do następnego pytania.
    Nie: Przepraszamy, ale musisz zmienić odtwarzacz multimedialny lub zainstalować alternatywną wtyczkę, dla której nie udzielamy pomocy.

    Sprawdź, czy zainstalowano wtyczki dla wybranego odtwarzacza multimedialnego.
    Po otwarciu aplikacji Last.fm przejdź do opcji menu Narzędzia > Pobierz wtyczkę... i wykonaj wszystkie kroki w kreatorze ustawień. Po zainstalowaniu wtyczki powinien zostać wyświetlony komunikat „wtyczka zainstalowana”.
    Aby sprawdzić, czy to prawda, upewnij się, że dla danego odtwarzacza multimedialnego istnieją poniższe pliki.
    foobar2000 0.9: C:\Program
    Files\foobar2000\components\foo_audioscrobbler.dll
    iTunes: C:\Program
    Files\iTunes\Plug-Ins\itw_scrobbler.dll
    WinAmp: C:\Program
    Files\Winamp\Plugins\ml_wa2_scrobbler.dll lub
    gen_wa2_scrobbler.dll
    Windows Media Player: C:\Program
    Files\Windows Media Player\Plugins\wmp_scrobbler.dll

    Tak: Tak, wszystkie pliki na pewno istnieją, przejdź do następnego pytania.
    Nie: Zainstaluj te pliki za pomocą kreatora ustawień Last.fm.

    Czy włączono wtyczki w danym odtwarzaczu multimedialnym?
    Czasami może się zdarzyć, że zainstalowano wtyczki, ale scrobbling nie jest prowadzony, gdyż nie zostały one włączone. W takim przypadku, w zależności od używanego odtwarzacza konieczne będzie wykonanie kilku czynności.
    Windows Media Player: Otwórz program WMP i przejdź kolejno do menu Narzędzia (Tools) > Dodatki typu plug-in (Plug-ins) > sprawdź, „Last.fm Plugin” jest zaznaczony.

    Tak: Taaa, wszystko jest na swoim miejscu i jest włączone, proszę o następne pytanie.
    Nie: Włącz plugin wybierając go na liście i spróbuj przescrobblować kilka utworów.

    Czy pliki są prawidłowo oznaczone?
    Żebyśmy mogli uzyskiwać dane odnośnie odsłuchiwanych utworów, musimy otrzymywać dane przechowywane w pliku, nazywane „tagami ID3”. Te dane zawierają nazwę albumu, wykonawcy, utworu itp. Podstawowym minimum, o które prosimy to wypełnianie pól Wykonawca (Artist) i Tytuł (Title). W zależności od odtwarzacza należy wykonać inne czynności, żeby sprawdzić czy tagi ID3 są dostępne i/lub poprawne.
    foobar2000 0.9: Wybierz utwór, a następnie kliknij ją prawym przyciskiem myszy i wybierz polecenie „Properties” (Właściwości). W otwartym oknie powinno być pole, gdzie znajdują się pola ID3.
    iTunes: Wybierz utwór przeznaczony do scrobblingu z listy odtwarzania lub biblioteki, a następnie naciśnij klawisze Ctrl + I. W nowym oknie kliknij kartę o nazwie „Info” (Informacje) i wypełnij niezbędne pola.
    WinAmp: Wybierz utwór z listy odtwarzania lub biblioteki multimediów. Następnie naciśnij klawisze Alt +3, co powinno spowodować otwarcie podręcznego okna z danymi ID3, jeżeli takowe istnieją.
    Windows Media Player: Po zaznaczeniu utworu w Eksploratorze Windows, kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz polecenie Właściwości. W wyświetlonym oknie kliknij kartę „Podsumowanie" i sprawdź, czy odpowiednie pola są prawidłowo wypełnione.
    Lub w WMP wybierz utwór z listy, kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i z menu podręcznego wybierz "Zaawansowany Edytor Tagów" (Advanced Tag Editor). W nowym oknie i odpowiednich zakładkach można sprawdzić potrzebne dane na temat utworu.

    Tak: Tak, pliki są bardzo dobrze oznaczone, przejdź do następnego pytania.
    Nie: Jeżeli chcesz szybko i łatwo oznaczyć dużą liczbę utworów, zalecamy pobranie programu MusicBrainz Tagging i opisanie plików za jego pomocą.

    Czy pliki nie są plikami MP3?
    Czasami mogą występować problemy z pobieraniem danych meta znaczników z plików, innych niż pliki MP3 i w takiej sytuacji może być konieczne pobranie alternatywnej wtyczki dla używanego odtwarzacza multimedialnego w celu umożliwienia scrobblingu takich utworów.
    Aby sprawdzić format plików, otwórz Eksploratora Windows, naciskając klawisze Windows + E, a następnie przejdź do folderu przechowywania tych plików. W oknie Eksploratora powinny być widoczne nazwy plików, np. Paranoid Android.FLAC lub Paranoid Android.MPC. Ten fragmencik po kropce na samym końcu to właśnie typ pliku.

    Tak: Jeżeli tak jest, to występują znane nam problemy z plikami FLAC i należy pobrać tę wtyczkę. Ponadto należy zaktualizować wszystkie programy odtwarzania multimediów do najnowszej stabilnej wersji.
    Pliki MPC można scrobblować przy pomocy najnowszej wersji programu Foobar lub Winamp z wtyczką do plików MPC w wersji 0.99g.
    Nie: Przejdź do następnego pytania.

    Czy na jednym komputerze jest otwartych i używanych wiele odtwarzaczy?
    Wiemy, że taka sytuacja powoduje występowanie problemów z przekazywaniem danych meta do aplikacji i dlatego zalecane jest nieuruchamianie wielu odtwarzaczy, które mogą jednocześnie prowadzić scrobbling.

    Tak: Zamknij wszystkie odtwarzacze multimedialne i aplikację Last.fm, a następnie ponownie otwórz tylko jeden odtwarzacz multimediów.
    Nie: Przejdź do części C.


    CZĘŚĆ B.
    Ta część przeznaczona jest dla osób, które nie mogą scrobblować utworów, mimo że dane o ich odtwarzaniu są pobierane przez aplikację Last.fm. Jeśli to nie jest Twój problem przejdź do części A. Jeśli właśnie przeszedłeś część A i nic się nie zmieniło przejdź do części C poniżej.

    Czy serwer przesyłania informacji jest online?
    Zawsze warto zacząć od upewnienia się, że po naszej stronie nie występują żadne problemy. Możesz sprawdzić, czy serwer przesyłania informacji nie jest tymczasowo nieczynny przez sprawdzenie ogłoszeń w Kokpicie lub
    na stronie wyświetlającej aktualny stan systemu. Należy również, dla pewności, sprawdzić fora (jeśli coś nie działa możliwe, że ktoś już o tym napisał ;)), ponieważ może to trochę potrwać, zanim opublikujemy komunikat w kokpicie lub odpowiednio zmienimy wątek o stanie systemu.

    Tak: Serwer działa bez problemów, wszystko zostało sprawdzone, przejdźmy do następnego pytania.
    Nie: Serwer jest tymczasowo nieczynny, proszę czekać i sprawdzić ponownie później, kiedy będzie znowu działać.

    Czy dany folder jest brany pod uwagę przy scrobblingu?
    Niektóre foldery mogłe zostać wyłączone ze scrobblowania. Sprawdź gdzie znajdują się odtwarzane pliki, przejdź do menu Narzędzia > Opcje > Scrobbling. Tutaj znajdź folder w oknie po prawej i upewnij się czy nie został odznaczony.

    Tak: Folder jest zaznaczony i powinien być brany pod uwagę przy scrobblingu, idziemy dalej.
    Nie: Kliknij pole po lewej od nazwy folderu i spróbuj ponownie.


    Czy w profilu na stronie jest wyświetlany błąd daty rejestracji?
    Przejdź do swojej strony z profilem, klikając nazwę użytkownika w prawym górnym rogu ekranu. Teraz sprawdź czy na górze środkowej kolumny wyświetla się komunikat: Nie można wysyłać utworów z datą sprzed rejestracji.. Czy widzisz taki tekst?

    Tak: Popraw datę i godzinę w komputerze, pamiętając o sprawdzeniu również roku, gdyż często jest to pomijane. (Czasami system może mieć ustawioną poprawną datę, jednak zła jest podana w BIOS'ie. Jeśli nie wiesz co to jest BIOS i jak go konfigurować, poproś kogoś, kto się na tym zna, aby dokonał sprawdzenia i ewentualnie potrzebnych zmian)
    Nie: No to idziemy do następnego pytania…

    Czy widzisz komunikat o ochronie przed spamem?
    Podobnie jak w przypadku poprzedniego pytania przejdź do swojego profilu i sprawdź to samo miejsce szukając tekstu Włączono zabezpieczenie anty-spamowe: Przesłano utwór o dacie wcześniejszej niż ostatnie przesłanie. Czy widzisz ten komunikat?

    Tak: Popraw datę i godzinę oraz upewnij się, że na jednym komputerze nie jest jednocześnie uruchomionych kilka odtwarzaczy.
    Nie: Sprawdź następne pytanie.

    Czy masz zainstalowaną zaporę (firewall) lub program antywirusowy?
    Konieczne może być zapytanie administratora sieci/systemu, ale spróbuj się dowiedzieć, czy korzystasz z powyższych programów. Często odpowiedź na to pytanie można uzyskać, sprawdzając ikony obok zegara komputera.

    Tak: Po ich odnalezieniu należy je wyłączyć lub tak skonfigurować, aby umożliwić dostęp do Internetu plikowi „lastfm.exe”.
    Nie: Odwiedź część C.

    CZĘŚĆ C.
    Z tej części należy skorzystać, jeżeli wyczerpano możliwości wymienione powyżej.
    Jeśli również ona nie pomoże w rozwiązaniu Twojego problemu, załóż nowy wątek na forum, tak jak opisano na początku tego tematu.

    Zamknij aplikację, klikając prawym przyciskiem myszy ikonę na pasku zadań obok zegara i wybierając polecenie „Zakończ”. Teraz ponownie otwórz klienta i spróbuj jeszcze raz.
    Spróbuj ponownie uruchomić komputer i jeszcze raz zacząć scrobbling.
    Odinstaluj aplikację z systemu i ponownie ją zainstaluj.

Anonymous users may not post messages. Please log in or create an account to post in the forums.