Nederlandse Black Metal

• GrimFilth schrieb...
    • Benutzer
    • 31. Aug. 2006, 11:51

Nederlandse Black Metal

Ik heb al een aantal leuke Black Metal bands gevonden en ik denk dat er veel meer hele goede BM< is, maar ik kan het gewoonweg niet vinden omdat het underground is...
    dit is een lijstje van Nederlandse BM die ik heel erg bruut vind;
    Unlord
    Countess
    Zwartketterij
    Sauron
    Fluisterwoud

Ik heb wel meer Nederlandse BM, maar dat vind ik iets minder mooi om te luisteren :P

Slavemill is een band van vrienden van me, ze maken metalcore... pm me als je nummers wilt ;)

The malignant visions, sardonic howls guide me to the vicious dark destiny: nightspirit symphony, embracing my soul in eternity.
    • Emmaneul schrieb...
    • Benutzer
    • 21. Sep. 2006, 2:50
    Niet Nederlands maar Belgisch:
    Ghremdrakk
    Verloren
    Kilte

Gave band, Slavemill!

• [Gelöschter Benutzer] schrieb...
    • Benutzer
    • 28. Sep. 2006, 14:28
    ik luister Countess wel regelmatig, alleen kannen sommige nummers van hun wel lachwekkend over komen. sauron is wel oke, de rest heb ik nog niet naar geluisterd. ik hoor ook wel goeie dingen over Funeral winds maar heb nog nooit geluisterd naar hun. winter of sin is ook wel fijne black metal.

• -TheCrow- schrieb...
    • Benutzer
    • 30. Sep. 2006, 9:26
    Jullie zouden eens Dimensional Psychosis moeten checken. Ze hebben maar 1 album, maar hij is wel geweldig.

• Asmoday schrieb...
    • Benutzer
    • 21. Okt. 2006, 2:17
    -TheCrow- said:
    Jullie zouden eens Dimensional Psychosis moeten checken. Ze hebben maar 1 album, maar hij is wel geweldig.

Ken 't niet, maar ga t zeker eens beluisteren...

• dark-mass schrieb...
    • Benutzer
    • 22. Okt. 2006, 10:07

Hekel

kent iemand van jullie Hekel,Countess,Bestial Summoning,Occult/Legion of the Dammned en Galgeras

-"Supremacy Through Annihilation"-
  • dark-mass said:
    kent iemand van jullie Hekel,Countess,Bestial Summoning,Occult/Legion of the Dammned en Galgeras

LEGION OF THE DAMNED!

they are very good! i am going to see them live in december :)

• Galdren schrieb...
    • Benutzer
    • 11. Dez. 2006, 11:18
    ik heb ooit een keertje misanthropical gezien, vond ze wel vet toen, heb echter geen links of zo

• Benutzer
    • 18. Dez. 2006, 22:05
    een van de brilliantste Nl bm bands is : Lugubre, ik blijf er versteld van.

• Sh0gg0th schrieb...
    • Benutzer
    • 22. Dez. 2006, 21:38
    Nederlandse black metal bands die ik hierboven nog niet tegenkwam:

Cirith Gorgor
    Onheil
    Funeral Winds
    Liar of Golgotha
    Fenris

"I see it-- coming here-- hell-wind-- titan-blur-- black wings-- Yog-Sothoth save me-- the three-lobed burning eye..."
    • Feite schrieb...
    • Benutzer
    • 27. Dez. 2006, 15:29
    Marnamai, je kan wat songs van hem gratis downloaden op zijn site.
    Atmosferisch Zwart Metaal, een echte aanrader.

• Benutzer
    • 8. Mär. 2007, 15:42
    silver_moon said:

En niet te vergeten Striid natuurlijk van de gitarist van Lugubre. Haatstrijd is zeker ook een aanrader voor de Black Metal liefhebber.

• Sommige van de onderstaande zag ik nog niet vermeld:

Urfaust
    Stalaggh
    Hellebaard
    Meslamtaea
    Mordaehoth
    Cultus
    Heretic
    Martyr
    Vazal

• Ollemann schrieb...
    • Benutzer
    • 15. Mär. 2007, 17:12
    Unlord, Fluisterwoud, Hekel, Countess, Warlust, Walpurgisnacht, Sauron, err... En nog wel wat. :)

Legion of the Damned vind ik meer death/thrash dan black metal, maar Occult schijnt nog wel black-ish te zijn. Nog geen Occult muziek beluisterd, though.

Zwaardbroeder klinkt ook goed, maar het zou ook Belgisch kunnen zijn, ik weet het niet zeker.

== I'm going to drink heavily and shout at you! ==

• Andjing schrieb...
    • Benutzer
    • 7. Apr. 2007, 17:57
    Nederlandse BM is heerlijk! Sauron, Fluisterwoud enCirith Gorgor is toch wel 's lands beste. Als iemand trouwens wat download linkjes moet hebben dan moet je maar even pmmen ;)

• Benutzer
    • 30. Apr. 2007, 15:28
    Haat, een éénmans project.

• GrimFilth schrieb...
    • Benutzer
    • 16. Mai. 2007, 11:22
    silver_moon said:

kwam er laatst achter dat een van hun eerste albums/demos in het Fries is :P vet lache.

The malignant visions, sardonic howls guide me to the vicious dark destiny: nightspirit symphony, embracing my soul in eternity.
    • Sylwith schrieb...
    • Benutzer
    • 3. Aug. 2007, 13:53
    Ik ben redelijk bekend in de Nederlandse/Vlaamse Black Metal wereld, maar ik kan niet iedere naam gaan linken.

Met een beetje google werk kom je er wel. Alles wat jullie al hebben opgenoemd staat hier niet in.

Winternacht
    Zwartplaag
    Nachtwraak
    Afgunst
    Brandhaard
    Cultus
    Grimm < Folk black ofzoiets
    Heimdalls Wacht
    Huorn
    Kwelhekse
    Lugubrum < Erg appart. Boeren Black Metal
    Moordkommando
    Sammath < Aanrader!
    Satanic Blood
    Wolversveen < Death invloeden, maar niet onaardig
    Domini Inferni < Aanrader

Verder zou ik nog meer NLBM bands kunnen noemen, maar ik kan ze moeilijk terug vinden doordat ze buitenlandse namen hebben gekozen.

• Benutzer
    • 6. Aug. 2007, 15:11
    Hier nog wat interessante bands die nog niet zijn genoemd:

Necro Schizma (Deze band is begonnen in 1989 en was er dus vroeg bij. Officieel spelen ze doom metal maar je kan de nodige death en black invloeden terughoren. Heeft wel wat weg van vroege Beherit.)

Apator (Begonnen in 1988 en was er dus ook vroeg bij. De muziek bestaat uit niets meer dan gekreun en geschreeuw over een laag distortion. Apator omschrijft het zelf als 'pure vocal hatred'. Een cultband.)

Botulistum (Is met nummers als 'Masturbatie op de Lijkwade van Jezus Christus' en 'Sacriligieuze Heiligschennende Godslasterende Blasfemiën in de Naam van de Gekloven Hoef' niet een band die je serieus hoeft te nemen. Soort mix tussen Black Metal en grindcore.)

Gauhaert (Klinkt als Urfaust met Keltische invloeden, niet gek aangezien twee bandleden van Urfaust in deze band spelen. Slechte productie met veel galm maar laat dat je niet tegenhouden. Aanrader.)

Verder:

- Control Human Delete
    - Heidenland
    - Lingedal
    - Murw (Aanrader!)
    - Nibdem
    - Onrust / Yawgmoth
    - Ordo Draconis
    - Quaet Gespuys
    - Weltbrand
    - Welter

Kwelhekse en Lugubrum zijn trouwens Belgisch, en Heimdalls Wacht is Duits.

• MadTinus schrieb...
    • Benutzer
    • 17. Okt. 2007, 15:10
    Onlangs Carach Angren gezien op Occultfest, maakte op mij een zeer goede indruk. Ze hebben tot nu toe alleen een tweetal demo's uit, die nog lijden onder een wat krachteloos geluid, maar ik ben zeer benieuwd naar hun aanstaande volledige debuut CD. Met een goed geluid moet dat echt een enorme knaller kunnen worden.

Gheestenland heb ik afgelopen zaterdag live mogen aanschouwen, ook heb ik hun bijdrage aan de split met Grim Funeral eens beluisterd en dat klinkt toch wel uitermate grimmig allemaal. In het Nederlands gezongen (of meer gekermd eigenlijk) overigens.

• Groelsch schrieb...
    • Benutzer
    • 18. Okt. 2007, 23:06
    Ik mis (zo uit mijn blote hoofd laat op de avond) :

Ordo Draconis

Okay ze noemen zich Post-black metal, maar het valt toch zeker in het BM genre. Heerlijk aparte muziek (nog nooit live mogen aanschouwen jammer genoeg

• Rash1981 schrieb...
    • Benutzer
    • 27. Okt. 2007, 9:00
    heb er ook nog een voor het lijstje:

Bastaard; nederlandstalige black metal met een twist

http://www.myspace.com/bastaard

• linooz schrieb...
    • Benutzer
    • 29. Dez. 2007, 22:11
    Grimm
    Mordaehoth
    Gheestenland
    Galgeras

dat zal ik je aanraden

• Soveliss_ schrieb...
    • Benutzer
    • 19. Jan. 2008, 9:26
    Voor den Neerlanders die erg veel van Black houden.

http://www.last.fm/group/Dutch+Fans+of+Underground+Black+Metal

Neem eens een kijkje als je wilt :)

Jesus fucking Christ! Wait... Does that mean that Jesus is fucking himself?
Anonyme Benutzer dürfen keine Beiträge schreiben. Bitte log dich ein oder registriere dich, um Beiträge in den Foren schreiben zu können.